A BMW nem hazudtolta meg magát a vadonatúj M2 kapcsán: az M részleg most bemutatott, legkisebb, de a vezetés szerelmesei számára talán legizgalmasabb modellje bőven hozta az elvárt dinamizmust és a manuális váltót, miközben a németektől manapság megszokott megosztó formákkal operál.
Ezúttal szó sincs túlzó méretű vesékről, de a bajor tervezőknek így is sikerült beszédtémává tennie az M2 formáit – a megosztó értelemben. Az M3 és M4 szögletesre húzott veséi után az M2 esetében már nem lepődtünk meg a sarkosabb hűtőrácsokon, ám a kompakt sportkupé nem csak a vesék, hanem a teljes összkép esetében ragaszkodott a szögletes vonásokhoz. Ami azonban még meglepőbb lehet, az a páros hűtőrács vastag, különálló keret nélküli kialakítása – se króm, se karbon, se fekete keretet nem kaptak a vesék.
Nem csalódtunk a BMW-ben: megosztó lett az M2 is - galéria
Ami a hátsó traktust illeti, a szögletesség ott is uralja a látványt, de természetesen megjelennek a szokásos M-es kipufogók is. Az összkép azért tagadhatatlanul agresszív és „vészjósló”, és az elődnél talán nagyautósabb hatást kelt az új M2. Az autó egyébként 4,58 méter hosszú, 1887 milliméter széles és 1402 milliméter magas, ami 5 centis szélesítést jelent az alap 2-es Coupéhoz képest – ez pedig látszik is az összképen. Kézi váltóval 1730 kilót nyom az autó, míg automatával sem sokkal súlyosabb, hiszen mindössze 24 kilogrammot jelent pluszban a másik egység. Elöl egyébként 275/35 ZR19, hátul pedig 285/30 ZR20 méretű gumiabroncsok feszülnek az eltérő méretű felniken.
Az utastér már kevesebb meglepetést tartogat, hiszen a Curved Display névre hallgató hajlított megjelenítőkkel és a legújabb iDrive 8 rendszerrel nemrég frissült 2-es Coupé formái és megoldásai köszönnek vissza, természetesen a szokásos M-es kúrán átesve. Ez karbon betétekben, sportkormányban, sportülésekben – amelyeket felárért karbonvázas kagylóülésekre cserélhetünk –, M specifikus műszeregységben és head-up kijelzőben nyilvánul meg, a kormányon lévő piros M1 és M2 gombokról, illetve a szintén vörösen izzó start gombról már nem is beszélve.
Sokan nem örültek az új képernyő-párosnak, de talán a kézi váltóért cserébe megbocsátanak - galéria
A motortérben az M3/M4 párosból ismerős háromliteres, duplaturbós sorhatos egység kapott helyet 460 lóerővel és 550 Nm-es csúcsnyomatékkal – ez egyébként mindössze 20 lóerővel marad el a nagyobb testvérek alapverzióitól. Mindez manuális váltóval 4,3, a nyolcfokozatú automatával pedig 4,1 másodperces 0-100-as sprintre elegendő, míg a végsebesség alapból 250 km/h-ra, ami opcionálisan 285-re növelhető.
Az M2 alapáron adaptív futóművet és természetesen M-es hangolást kapott, a fékezésről pedig elöl hatdugattyús féknyergek gondoskodnak. Az aktív M differenciálmű is az alapfelszereltség része, amely mindkét hátsó keréken 0-100 százalék közötti arányban képes szabályozni az átadott teljesítmény mértékét. Az élményekhez az 50:50 arányú súlyelosztás is hozzájárul, a tömeget pedig a karbon tető csökkenti.
Felárért akár ilyen karbon ülések is elérhetők - galéria
Természetesen modern vezetéstámogató és kényelmi extrákból sincs hiány, de az M2 esetében ezek talán háttérbe szorulnak valamelyest – egyébként ugyanazt tudja az autó ezen a fronton, mint a normál testvérei. Competition verzióról egyelőre nem szól a fáma, ami abból a szempontból érdekes lehet, hogy az utóbbi időben szinte minden esetben egyszerre mutatta be a BMW M a normál és a Competition modelljeit.
Ami az árakat illeti, biztosak lehetünk benne, hogy az M4 alatt marad az M2, de a folyamatos drágulásokat látva nem lepődnénk meg, ha az M4 párhuzamos drágulásával – aminek alapára most 31,1 millió – 30 millió körül alakulna az M2 ára. Noha nem feltétlenül jelent ez kiindulási pontot, de az M240i és az M440i között nagyjából 2,1 millió van, ami körülbelül 10 százalékot jelent, így túl messze valószínűleg az M2 és az M4 sem állnak majd egymástól.