Az Atlas névre valószínűleg még a Volkswagen márka kedvelői sem mind kapják fel a fejüket, pedig a németek egyik modelljéről van szó, amely 2016-ban mutatkozott be. Mielőtt még bárki azt hinné, hogy gond van a memóriájával: a hatalmas, hétüléses SUV kizárólag Amerikában elérhető, így aki nem olvasta bemutató cikkünket, nem igazán találkozhatott vele. Most azonban ismét előkerült, ugyanis Cross Sport utónévvel egy sportosabb, amolyan terepkupés verziót kapott az autó, ami ugyan szintén nem jön majd Európába, de mindenképpen érdekes.

Aki a prémium gyártók radikális terepkupéit (pl. BMW X6, Mercedes-Benz GLE Coupé) képzelte maga elé, annak némileg csalódnia kell, hiszen a Volkswagen azért annyira nem vette komolyan a kupés tetőívet. Ennek ellenére azért a klasszikus SUV hátsóból így is lehasítottak egy szép darabot, amivel jóval sportosabb képet fest a hatalmas Atlas Cross Sport, aminek azért az orrát igyekeztek valamivel morcosabbra venni a mérnökök – némileg átszabott fényszórók, hűtőrács és lökhárítók fogadnak minket.

Jól mutat a Cross Sport - galéria

Összességében igen masszív kiállása van az autónak, de még a jellegzetes Volkswagen stílusjegyekkel együtt is érezhető, hogy inkább az amerikai vásárlók számára készült az autó – ez ugyan szubjektív vélemény, de én személy szerint kissé elnagyoltnak érzem az egész formát. Az utastérben is a már jól ismert megoldásokból építkezik az Atlas Cross Sport, így az európai szemeknek sem okoz meglepetést – tulajdonképpen csak az új generációs kormány és az azon díszelgő friss embléma az, amire felkaphatjuk a fejünket, na meg persze az új R logó, amiről mi is beszámoltunk már.

Az ergonómia és a jó használhatóság garantált, ahogyan helyből és praktikus megoldásokból is akad bőven, ám a plusz két üléstől el kell búcsúznia a Cross Sport vásárlóinak. Modern megoldásokból nincs hiány az amerikai modellekben sem, így például a Volkswagen online funkciókkal ellátott Car-Net rendszere is elérhető, de van prémium Fender hangrendszer, adaptív tempomat, holttérfigyelő, automatikus vészfékrendszer, táblafelismerő és dugóasszisztens is.

Szinte bármelyik Volkswagen lehetne belül - galéria

A vásárlók egy 280 lóerős V6-os vagy egy 238 lovas négyhengeres, turbós benzinessel rendelhetik meg az autót, a nyolcfokozatú automata váltó pedig mindkét esetben alapáron jár, de összkerékhajtás is elérhető. Az Atlas Cross Sport valószínűleg sosem jut majd el Európába, de meglepődnénk, ha előbb vagy utóbb a németek nem mutatnának be egy terepkupét az öreg kontinensen is.