Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen régóta ígérte, hogy érkezik egy hatalmas, hétüléses SUV az amerikai piacra, és nemrég már arra is fény derült, hogy Atlas lesz a neve. Az újdonság most végre megérkezett, és bár egyelőre szinte biztosnak tűnik, hogy Európában nem lesz elérhető az autó – akárcsak sok más kategóriatársa –, mindenképpen érdemes rá, hogy bemutassuk képességeit.

Hatalmas lett az Atlas - galériaFormai szempontból nem okozott különösebb meglepetést az Atlas, hiszen amellett, hogy a Tiguannal megkezdett irányvonalat folytatták vele a mérnökök, szinte egy az egyben a lassan már négy éves CrossBlue tanulmány vonásai köszönnek vissza rajta. A németes rendet a LED-es fényszórók nappali menetfényei és a vízszintes osztású hűtőrács törik meg, de a terepjárós megjelenést fokozó műanyag betétek, a hátsó lámpákat összekötő krómcsík és a hangsúlyos kerékjárati ívek is jól mutatnak.

Az Atlas egyébként a Škoda Kodiaq-kal – és vele együtt sok más modellel – közös, MQB padlólemezre épül, és bár 5037 mm-es hosszával, 1979 mm-es szélességével és 1768 mm-es magasságával az összes eddigi konszern- és márkatársát túlnövi, a gyáriak mégis a Tiguan és a Touareg közé sorolják kategóriában. A magyarázat persze egyszerű: árban a két testvér között fog elhelyezkedni, így a Touareg továbbra is kiemelkedik majd prémium megoldásait és árcéduláját tekintve.

A helykínálattal nincs gond - galériaAz utastérben szintén a CrossBlue tanulmány formai megoldásait köszönthetjük, de a Kodiaq-kal is több részleten osztozik az Atlas. A jól tagolt, elsőre is teljesen átlátható középkonzol tetején helyezkedik el a Volkswagen legfrissebb multimédiás rendszere, mely már az Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatásokat is támogatja, sőt, képernyőtükrözésre is képes a MirrorLink segítségével. A hangulatot ezen kívül már a képek alapján is minőségi anyaghasználat növeli, de akár 12 hangszóróval rendelkező Fender prémium hangrendszert is kérhetünk. A helykínálattal és a praktikummal már ránézésre sem lesz gond, sőt, a képek alapján még a leghátsó sorban is egészen szellős a tér.

Még ha eddig nem is tudtuk volna, hogy az Atlas az észak-amerikai piacra készült, akkor a motorkínálat alapján mindez hamar egyértelművé válik. A Volkswagen dízelbotránya után nem meglepő, hogy a óriást csak benzinessel kínálják majd a gyáriak: a gyengébbik verzióban egy 2-literes TSI biztosít majd 238 tagú ménest, míg az erősebbik kivitelben az öblös, ám igencsak öregecske 3,6 literes VR6-os szerkezet kap szerepet, amely 280 lóerőt kínál. Mindkét erőforráshoz alapáron 8-fokozatú automata jár, ám míg a kisebbik csak az első kerekeket hajtja, addig a nagyobbik megkapta a 4MOTION összkerékhajtást, és ezzel együtt többféle vezetési módot is.

A Volkswagen természetesen belezsúfolta az autóba a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági asszisztenseit is, így az adaptív tempomattól a sávtartón, a holttérfigyelőn, a táblafelismerőn, és az ütközésmegelőző rendszeren át egészen a parkolóasszisztensig minden megtalálható a repertoárban. Sajnos mindezt Európában nem tudjuk majd kipróbálni, hiszen az amerikai bevezetés után 2017 végén is csak Oroszországban és a Közel-Keleten kerül majd piacra az Atlas. A reményt persze nem szabad feladni, de egyelőre nem sok esély van rá, hogy hazánkban is viszontláthatjuk majd az óriást.