Új dízel Mazda6 vásárlását fontolgatja? Ne halogassa sokáig a döntést, mert már nem sokáig lesz rá lehetősége. Október végével befejezik az öngyulladós középkategóriás gyártását. Ez azt is jelenti, hogy Európában kizárólag szívómotoros Mazda6-ot lehet majd vásárolni a gázolajos készletek kimerülése után. Meglepő lépés ez napjaink turbós, hibrides és a középkategóriát még mindig áthálózó dízeles világában.

A japán gyártó úgy kalkulál, hogy nem térülne meg az a ráfordítás, amit az eddig használt 2,2 literes dízelmotorok továbbfejlesztése kívánna meg. Az erőforrás jelenlegi formájában nem képes teljesíteni az egyre szigorúbbá váló kibocsátási normák következő szintjét, így nem marad más hátra, mint a csendes búcsú.

Elköszönhetünk a kerregő erőforrástól

Kisebb meglepetésre a CX-5-höz még elérhető a Skyactiv-D motor, de a fenti gondolatmenet alapján a gázolajos SUV napjai is meg vannak számlálva.

Jó kérdés, hogy a Mazda mivel igyekszik helyettesíteni a gázolajos modelleket. Az európai flottavásárlókat egyre több ösztönző mozdítja a konnektoros hibridek, vagy akár egyenesen az elektromos autók felé. A hagyományosan különutas politikát folytató japánok egyik húzása a Skyactiv- X nevű diesotto erőforrás, ami ugyan mérnöki szempontból megsüvegelendő termék, de attól tartunk, nem fogja átrendezni az erőviszonyokat.