Alig néhány hete referáltunk Olvasóinknak arról, hogy a Mercedes-Benz már gőzerővel teszteli nemrégiben bemutatott, akár hétszemélyes – és ezáltal hazánkban a nagycsaládosok esetében a 2,5 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatásra is jogosult – GLB kompakt szabadidőmodelljének sportos AMG változatait.

Előző cikkünkben azt is megírtuk, hogy a típusból debütálni fog egy 306 lovas 35 AMG, valamint egy radikálisabb, alapból 387, sőt, S kivitelben akár 421 lóerős 45 AMG változat. Jelentjük, hogy a 35 AMG máris megérkezett: a Mercedes-AMG ma rántotta le a leplet az első mérges AMG GLB-ről. Az első ízben a szeptemberi Frankfurti Autószalonon megcsodálható autó specifikációit illetően meglepetések nélkül debütált: a gyártó többi 35-ös kompakt AMG-jének technikáját örökölte.

A várakozásoknak megfelelően 306 lóerővel debütált az akár hétszemélyes Mercedes-AMG GLB 35 – galéria

Ennek értelmében a Mercedes-AMG GLB 35 motorházteteje alatt egy kétliteres, nem mellesleg bárminemű elektromos rásegítés nélküli, 306 lóerőt és 400 Nm-t produkáló négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik. A váltómű viszont újdonság: miközben a többi 35 AMG modellben a márka korábbi fejlesztésű 7-fokozatú automatája, úgy a GLB 35 esetében a Mercedes újabb, immár 8-gangos duplakuplungos automatája továbbítja az erőt a széria 4MATIC összkerékhajtáshoz.

A 0-100 km/h-s sprintet a hatékony hajtásláncnak köszönhetően mindössze 5,2 másodperc alatt képes a gyári adatok szerint abszolválni az akár hétszemélyes ‘bakancs’, aminek végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ban. Persze az AMG tervezőmérnökei arról is gondoskodtak, hogy a komoly menetteljesítmények mellé egyedi tervezésű és hangolású sportos futómű, pontos kormányzás és harapós (elöl 350, hátul 330 mm-es tárcsákkal operáló) fékrendszer tartozzon.

Kívül-belül sportos hangulat jellemzi a GLB 35 AMG-t – az ültetett SUV-val terepre nem merészkednénk...

A megjelenés terén sincs oka szégyenkezni a GLB 35-nek: a szokásos AMG-féle hangulatfokozó elemeket köszönthetjük viszont úgy a külső, mint a belső megjelenés tekintetében: kívülről egyedi lökhárítók és légterelők, nagy AMG keréktárcsák, méretes kipufogóvégek, míg a beltérben sportos ülések, kormánykerék és díszbetétek különböztetik meg a 35 AMG-t egyszerűbb testvéreitől.

Az egyedi részletek tekintetében a habot a tortára kétségtelenül a jellegzetes, ún. Panamericana hűtőrács teszi fel, ami a gyártó legendás régi versenyautóira utal és bizony a GLB-n is dögösen mutat.

A formaterv telitalálat, a praktikum pedig kiemelkedő – galéria

Az új Mercedes-AMG GLB 35-öt rövidesen meg lehet rendelni a márkakereskedésekben; előzetes kalkulációnk szerint 17-17,5 millió forint közötti alapárra számíthatunk, ami azt jelenti, hogy az autóhoz méltó extrázással nem lesz nehéz elérni listaáron a húszmilliót – persze alkudni kötelező, az érintetteknek pedig ugye a 2,5 milliós állami támogatás is jár, bár azért vélhetően nem lesz komoly nagycsaládos túljelentkezés egy ilyen drága, 306 lóerős Mercedes-AMG SUV modellre...

A mindentudást meg kell fizetni: 17 millió forint feletti alapárra számíthatunk... – galéria