A Mercedes-Benz szűk két hónapja rántotta le a leplet legnagyobb kompakt modelljéről, a GLB-ről, amelynek felnőttes, maszkulin megjelenése mellett fő különlegessége, hogy a márka kompakt családjának egyetlen tagjaként opcionálisan egy harmadik üléssorral is felszerelhető, vagyis akár hétszemélyes utastérrel kecsegtet.

Ennek hazánkban különös jelentősége van, hiszen a GLB jogosult a nagycsaládosoknak járó 2,5 millió forintos autóvásárlási támogatásra. Az emberek általános hozzáállásából kiindulva azt nem mondjuk, hogy kicsit nem polgárpukkasztó egy drága Mercedesre igényelni a támogatást, de ami jár, az jár. És ha már polgárpukkasztás, ezt rövidesen tovább lehet fokozni, mondjuk egy nagycsaládos állami támogatással megvásárolt AMG GLB-vel. A sportverziók rövidesen érkeznek, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a gyáriak gőzerővel tesztelik az álcázott GLB AMG-ket.

A Mercedes már gőzerővel teszteli az új, akár hétszemélyes kompakt GLB sportos AMG verzióit

A pletykák szerint az új A- és CLA-osztályokhoz hasonlóan a GLB is rögtön többféle AMG verziót kap: lesz egy 306 lóerős (400 Nm) ‘alap’ 35 AMG és két 45 AMG – ‘sima’ és ’S’ kivitel –, előbbi 387, utóbbi 421 lóerővel (475, ill. 500 Nm) – a motor minden esetben egy mindössze kétliteres, alaposan kihegyezett négyhengeres turbós benzines. A 4MATIC összkerékhajtás mindegyik verzióhoz széria lesz, akárcsak a duplakuplungos automata, ami a 35-ös modelleknél hét, míg a 45-ös esetében nyolc fokozattal operál. De a hajtáslánc persze nem minden, a csomagot számos egyéb finomság teszi teljessé.

Az AMG GLB típusok (főként a 45-ösök) alaposan áthangolt, fokozottan sportos futóművel, komoly fékekkel, nagy kerekekkel és típus-specifikus légterelő szettel fognak érkezni, sportautós menetteljesítményekkel és menettulajdonságokkal felruházva a praktikus szabadidőmodellt. Az utastérben – amit elöl akár komoly kagylóülésekkel is különlegesebbé lehet varázsolni – szintén jó néhány részlet árulkodik majd arról, hogy nem egy átlagos GLB-ben ül az ember.

Kívánatos oximoron: az akár 421 lóerős GLB 45 AMG-k magas szinten ötvözik majd a praktikumot és a vezetési élményt

Annyi bizonyos, hogy kicsit oximoron lesz egy hétüléses GLB 45, ám a másik oldalról nézve a dolgokat, ha tehetnénk, nagyon sok másik SUV ellenében inkább a viszonylag könnyű, praktikus és legalább nem túlméretes kompakt Mercedes-AMG SUV-t választanánk számos luxus-SUV ellenében. A mókát persze nagyon meg kell fizetni: már a GLB 35 AMG sem lesz olcsó, de a 45-ösök bőven 20 millió forint felett fognak startolni. Már alig várjuk a kétarcú sport-crossovereket, amelyek a hírek szerint a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütálhatnak. A Mercedes-Benz GLB-ről részletesebben korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.

Praktikus mindenes – Mercedes-Benz GLB gyári sajtógaléria