A Mercedes-Benz elsőkerékhajtás-alapú kompakt modellcsaládjának negyedik 35 AMG tagjaként mutatkozott be a Kecskeméten készülő puttonyos Mercedes-CLA 35 Shooting Brake (az A 35, az A 35 szedán, valamint a ‘sima’ CLA 35 után). Az újdonság a sorozat legpraktikusabb és egyben legdögösebb tagja.

Testvéreihez hasonlóan a Mercedes-AMG CLA 35 Shooting Brake is 4-hengeres, 306 lóerős, kétliteres turbómotort, szériában 4matic összkerékhajtást és hétfokozatú duplakuplungos automata váltót, továbbá sportos, de nem hivalkodó kezelést kapott – persze a megfelelően potens futómű és fékrendszer mellett.

Innen nézve nincs újdonság – galéria

Ez egyben azt is jelenti, hogy a CLA 35 hagy teret a látvány fokozásának, méghozzá teljesen tudatosan: hamarosan a modellsorozat mind a négy tagjához megérkezik az ‘igazi’ AMG, vagyis a 400 lóerő körüli teljesítményű 45-ös kiadás, ugyancsak kétliteres turbómotorral.

Addig viszont itt vannak a köztes 35-ös modellek, immár CLA és CLA Shooting Brake formában is, amelyek úgy kívánnak fokozottan sportosak lenni, hogy közben ezért nem kívánnak túl nagy kompromisszumot a tulajdonosuktól.

A CLA 35 Shooting Brake a Mercedes-AMG kompakt 35-ös AMG családjának negyedik, egyben legpraktikusabb tagja – galéria

Ami a változásokat illeti, a mélyebbre húzott lökhárítók és a nagyobb, szériában 18, de felár ellenében akár 19 colos kerekek fokozzák a dinamikus összhatást, de alapvetően az elegancián maradt a hangsúly. Belül az A-osztály modern megoldásait az AMG specifikus elemek színezik még tovább, így például a látványos sportkormány és a kagylóülések is rögtön árulkodnak, de a digitális műszerfal AMG grafikái is sokatmondók. Természetesen a CLA Shooting Brake típushoz megrendelhető minden fejlett opció elérhető a CLA 35-höz is, beleértve az MBUX multimédiás rendszer online szolgáltatásait is.

Az igazi izgalmak azonban ezúttal is a motortérben kezdődnek. A Mercedes-AMG kétliteres, négyhengeres turbómotorja 306 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a pilóta számára, méghozzá a hétsebességes, duplakuplungos AMG SPEEDSHIFT DCT 7G automata váltón keresztül. A villámgyors egység mind a négy kerék felé továbbítja az erőt, aminek eredményeképpen az CLA 35 Shooting Brake akár 4,9 szekundum alatt is letudhatja a 0-100-as sprintet, és meg sem áll egészen 250 km/h-ig – és persze ott is csak az elektronikus szabályozás miatt.

Belül megegyezik a többi 35-ös AMG modellel, de hátsó üléssora mindegyiknél kényelmesebb és csomagtere praktikusabb

A lassításról nagy teljesítményű fékek gondoskodnak a CLA 35-ben: elöl négydugattyús nyergek és 350 mm-es tárcsák, hátul pedig egydugattyús nyergek és 330 mm-es tárcsák biztosítják a hatékony lassítást. Az ültetésről és az egyedi, 18 colos AMG keréktárcsákról pedig még nem is beszéltünk, ráadásul a mérnökök nem csak a külsőre adtak. A futómű is hozza a kötelezőt: az AMG Ride Control felfüggesztés alumínium elemekkel csökkenti az össztömeget, és a kormánymű sem maradt érintetlen. Felárért persze állítható futómű is elérhető lesz.

Az újdonság hamarosan megvásárolható lehet, és a 16,2 milliótól startoló négyajtós CLA 35 verzióból kiindulva alapára 16,5-17 millió forint lehet majd, ami nem kis összeg, de az újdonság cserébe egészen sokat ad – hogy mást ne is említsünk, teljesítményben biztosan, ráadásul a négyajtósnál jóval nagyobb hátsó fejtere és praktikusabban, jobban kihasználható csomagtere miatt akár családi autóként is egészen jól funkcionál.

Nem lesz olcsó a 306 lóerős, összkerekes puttonyos: közel 17 millió forinttól startol majd az újdonság – galéria