Az elektromos autókra járó állami támogatást még 2016 őszén vezették be, amelynek keretében maximum bruttó 15 millió forintos autóra 1,5 milliós hozzájárulást kaphattunk. A feltételek azonban idén változnak, ugyanis nemrég bejelentették, hogy a 15 milliós határt most 20 millióra emelik, míg a 1,5 milliós támogatás változatlan marad.

Nehéz ugyan elképzelni, hogy aki 15-20 milliós autót vásárol, annak olyan nagy szüksége lenne a 1,5 milliós állami támogatásra, de a cél persze sokkal inkább az, hogy ennek segítségével megpróbáljanak még több embert az elektromos négykerekűek irányába terelni – akár a tehetősebbek közül is. A pontos feltételek szerint egyébként a bruttó eladási ár 21 %-ára lehet megpályázni a támogatást, de legfeljebb 1,5 milliót kaphatunk az államtól – ez annyit jelent, hogy mondjuk egy hatmilliós autó esetében csak 1,26 milliót kaphatunk, de egy tízmilliósra maximum 1,5 milliót.

Immár akár egy húszmilliós autóra is járhat a 1,5 milliós támogatás

Az elmúlt két évben egyébként 1200 pályázat lett benyújtva 1600 tisztán elektromos autóra, és szeptember 30-ig 1129 millió forintot fizettek ki 781 négykerekűre. A korábbi kétmilliárdos keretet egyébként további 300 millió forinttal is megtoldották. Az akciót egyébként sikeresnek könyvelte el a kormány, hiszen a régióban jelenleg itthon adják el a legtöbb villanyautót – zöld rendszámos járműből több mint nyolcezer fut az utakon. Az elszámolás ezentúl is a kereskedőkkel lesz, akik a korábbiakkal ellentétben már előleget is kérhetnek majd.

A támogatást magányszemélyek és jogi személyek is igénybe vehetik, a következő tisztán elektromos járművekre: személygépkocsik, legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tisztán elektromos tehergépkocsik és/vagy L7e-CU kategóriájú áruszállításra tervezett nehéz emelt teljesítményű quadok. Jelenleg egyébként túl sok autó nem esik bele hazánkban a 15-20 milliós sávba, hiszen a mainstream gyártók termékei jellemzően 15 millió alatt, a prémiumok pedig legtöbbször 20 millió felett vannak – bár a jobban felszerelt BMW i3-asok esetében jól járhatnak a vásárlók, de egy Jaguar I-Pace, egy Audi e-tron vagy egy Mercedes-Benz EQC már valószínűleg 20 millió felett van/lesz.