Tekinthetjük enyhe ráncfelvarrásnak is az Alfa Romeo és Giulia frissen bemutatott megújulását, igaz, a külsőt és a műszaki adatokat nem érintette a változás. Helyette viszont kapunk egy főként digitális tekintetben megújult belsőt és az asszisztensek is ügyesebbek lettek.
A módosításokkal a lehető legfontosabb területet érintette az Alfa Romeo, ugyanis infotainment tekintetében már a premierjekor sem volt kiemelkedő a Giulia és a Stelvio – nagy baj nem volt a központi rendszerekkel, de sem az ábrázolás minősége, sem a módja, de még csak a kezelhetőség sem tudott igazán felnőni a prémium színvonalhoz. Ez most változott.
Immár érintéssel is kezelhető és sokkal szebb a központi kijelző
Miközben a színpaletta is bővült pár árnyalattal, belül immár szériában 8,8 colos érintőképernyőt kapunk, amely sokkal szebb és gyorsabb megjelenítést ígér, mint eddig – és persze a kezelhetőséget is fokozza, különös tekintettel az immár érintéssel is kezelhető Apple CarPlay funkcióra. Emellett a műszercsoport 7 colos digitális kijelzője is látványosabb és átgondoltabb lett, a rendszer pedig bizonyos piacokon a valós idejű közlekedési figyelmeztetések átadására is képes.
A műszercsoport is látványosabb grafikát és megjelenítést kapott
Az új középkonzol szebb gombokkal és nagyobb tárolókkal kíván mindenből többet kínálni. Emellett apró finomságokat is találunk, például az előválasztó kar tövénél ott az olasz trikolór. Továbbá nagyobbak a pohártartók és már vezeték nélküli töltésre is van lehetőség. Emellett a váltókar/előválasztó kar és a kormánykerék is megújult. Ami az asszisztenseket illeti, minden eddiginél jobbak a rendszerek, amelyek félig-meddig egysávos önvezető szintű szolgáltatásokat nyújtanak a konkurensekhez hasonlóan.
A frissített modellek rövidesen nálunk is elérhetőek lesznek. A motorpaletta nem változik, a valamivel gazdagabb alapfelszereltség pedig mérsékelten drágább alapárat jelent. Igaz, jövőre az európai autópiac jelentős drágulásával számolhatunk, így valószínűleg ez a trend ezt a duót is utoléri.
Vezeték nélküli töltés és olasz trikolór
Kapcsolódó tartalom gyanánt pedig érdemes felkeresni tesztjeinket a Giulia és a Stelvio csúcsváltozatáról.