A Mercedes-AMG GT 4 ajtós Coupé 43-as és 53-as jelzésű változatát még tavaly júniusban leplezték le, majd szeptemberben megérkezett az egészen elképesztő 843 lóerős hibrid kivitel is, most pedig végre megmutatta nekünk a „normál” V8-as kiviteleket is a csillagos márka. Ahogyan arra számítani lehetett, ugyanazokat a módosításokat kapták meg a 63 és a 63 S verzió is, mint a többi változat, és a teljesítményük sem változott.
Külcsín tekintetében alig van újdonság, leszámítva néhány új árnyalatot és keréktárcsát, amit a gyengébbik változatok is megkaptak. Az utastérre ugyanez igaz, így néhány új borítás és szín mellett az AMG Performance sportkormány is bekerült az autóba. Az AMG Ride Control + felfüggesztés alapáron jár majd a két 63-as változathoz, így a futómű a másodperc tört része alatt képes mind a négy keréknél külön programozni a beállításokat, ezzel gyakorlatilag azonnal alkalmazkodva bármilyen körülményekhez.
Elképesztő teljesítmény, elképesztő árcédula - galéria
Ami a teljesítményt illeti: az alap 63-as kivitel 585 lóerőt és 800 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, míg a 63 S még ennél is jóval erősebb a maga 639 lóerős teljesítményével és 900 Nm-es nyomatékával. Utóbbi akár 3,2 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet, de sokkan előbbi sem marad el, hiszen mindössze 2 tizedmásodperccel lassabb – a végsebességük 315 és 310 km/h.
Minden szempontból a csúcsot képviseli - galéria
A 63-as változatok ára egyébként igen ijesztő: a normál 63-as 64,6 millió forinttól indul, míg a 63 S 70,2 millióról. Ehhez képest a 843 lóerős 63 S E Performance már „csak” 7,9 millióval kerül többe. A legolcsóbb négyajtós GT egyébként 40 millió forint, és ezért egy hátsókerékhajtású, 367+22 lóerős lágy hibrid hajtásláncot kapunk. Mindez azt jelenti, hogy a típus abszolút alapára és a legdrágább változat között több mint kétszeres szorzó is lehet – hiszen extrákkal együtt a 90 milliót is bőven átlépi a konnektoros verzió –, ami ebben az árkategóriában azért elég látványos.