Klasszikus, a vezetési élményt középpontba állító autóiról híres a brit TVR gyár. Mondhatjuk, rétegmodelleket készítettek; bár az biztos, hogy a 2010-es évtized nem a márka legdicsőbb korszaka. Az utóbbi néhány évben több cikk jelent meg a hányattatásaikról, mint amennyi autó elkészült a wales-i üzemben. Utoljára 2019 elején jelentették be legújabb modelljük – a Griffith – várható érkezési idejét: 2020 közepi határidőt jelöltek meg az elhúzódó jogi procedúra miatt.
Akkoriban közelítő árakat is kommunikált a gyár: a valamivel erősebb forint mellett is 32 millió környékén lehetett volna megvásárolni a bő 500 lóerős, V8-as motorja által a hátsó kerekein hajtott, manuális sebességváltóval szerelt, mindössze 1250 kg-os autót.
Könnyű, erős, kézi váltós, gyakorlatilag kész: már csak az utolsó lépés hiányzik
Most a tervezett vételárhoz hasonló nagyságrendben, csak éppen dollárban mérve keresnek pénzügyi forrást a szériagyártás beindításához. A cég összesen vagy 10 millió dollárral tartozik partnereinek. A pénzügyi szakemberek a kötelezettségek kiegyenlítése és a termelés beindítása érdekében döntöttek a 31 millió dolláros kötvénykibocsátás mellett. A cég papírjait vállalkozó kedvű Olvasóink a dublini tőzsdén kereshetik.
A TVR számokkal igyekszik bizonyítani a potenciális befektetők felé: az extra ráfordítás hosszabb távon megtérülhet. Megközelítőleg 50 millió dollár értékben vettek fel előrendelést a Griffith-re, a teljes első széria (Launch Edition) elővételben kelt el. Az Egyesült Királyság után olyan jelentős piacokon is szeretnék árusítani a cég termékeit, mint Európa, Észak-Amerika, Közel-Kelet, Japán vagy éppen Ausztrália.
Nagyon drukkolunk a TVR-nak, egyszer szívesen tesztelnénk a Griffith-t
Nagyon sajnálnánk, ha a hosszú évek munkája kárba veszne. A lassan egy évtizedes reménykedés után fájó lenne, ha éppen az utolsó lépcsőn csúszna el a Griffith bevezetése. Sajnos nem a TVR lenne az első szimpatikus gyártó, amelyik hosszabb időre (talán örökre) eltűnne az élvezetes autókat készítő manufaktúrák térképéről. A jelenlegi helyzetben nehéz megőrizni optimizmusunkat, de reméljük, legközelebb pozitív hírekkel jelentkezhetünk velük kapcsolatban. A honlapjuk alapján még nincs veszve semmi.