A TVR visszatéréséről még 2013-ban olvashattunk először, majd az első vadonatúj modelljükre 2017 szeptemberéig kellett várni. A Griffithet ugyan bemutatták, de azóta sem jutott el a vásárlókhoz, és elég nagy volt a csend az angolok háza táján. Egészen mostanáig, ugyanis a gyáriak tiszta vizet öntöttek a pohárba, és elárulták, hogy mi az oka a késedelmeknek, és mikor kaparinthatják majd meg végre az ügyfelek az első példányokat.

Ami nem túl jó hír, hogy erre még legalább egy évet várni kell, ugyanis 2020 eleje-közepe előtt biztosan nem kezdődnek meg a kiszállítások. Ami viszont örömtelibb, hogy ennek nem anyagi vagy egyéb, az autóban rejlő oka van, ugyanis pusztán egy jogi fennakadás miatt csúszik a termelés megkezdése. Egészen pontosan az a probléma, hogy az Európai Uniónak jóval szigorúbb előírásai vannak az olyan cégekre nézve, amelyekben állami tulajdonrész is van – a TVR-nek pedig a 3 %-át a walesi kormány tudhatja magáénak.

Sokan várják, és bár csúszással, de érkezik - galéria

„Több időre lesz szükségünk, mint amennyit terveztünk (2019 első felében szerettek volna piacra lépni – szerk.), amit az Európai Unió szabályainak köszönhetünk. Most a 2020 év eleji indulást célozzuk meg” – mondta Paul Thompson, a gyáriak egyik magas rangú vezetője. Az újdonságot egyébként sokan várják, hiszen vérpezsdítő formái mellett a Fordtól származó, Cosworth által kezelésbe vett ötliteres V8-as erőforrása is bőven ad okot az izgalomra.

A vezetés szerelmeseinek mekkája lehet ez a vezetőhely

A mindössze 1,25 tonnás négykerekű 507 lóerővel gazdálkodhat, amit ráadásul a hátsó kerekek felé továbbít – a legjobb pedig mindebben az, hogy ez egy hatfokozatú manuális váltó segítségével történik. Az autó alapára egyébként nagyjából 32 millió forint lesz, ami ugyan nem kevés, de ilyen izgalmak és egyediség mellett közel sem mondanánk soknak – tulajdonképpen a Nissan GT-R-rel egy árban van.