Sokszor úgy tűnik, hogy a hagyományos középkategóriások napjai meg van számlálva, de időről időre feltűnik egy-egy új modell vagy hír, amely tartja bennünk a lelket, hogy van még remény, és nem veszik át végleg a hatalmat a crossoverek. Ilyen reménysugár például a Škoda Superb, amelynek következő generációjáról eddig ugyan nem sok szó esett, pedig lassan érik a váltás, hiszen 2019-ben frissült utoljára az autó. Ezúttal azonban feltűnt egy korai skicc, amin ha nem is a kész autó, de a tervezés fontos szempontjai szerepelnek.

Nem meglepő módon a Škoda legfrissebb formanyelvéhez igazodik majd a Superb, amely így közel áll majd az új Octaviához. A jellegzetes hűtőrács, a motorháztető domborulatai és a szögletes fénytestek mind-mind visszaköszönnek majd az újdonságon, amely továbbra is elérhető lesz szedánként és kombiként is – ellentétben a Volkswagen Passattal, ami a legutóbbi információk szerint a következő megújulása után már csak puttonyos verzióban lesz kapható.

Forradalmi változsokat ne várjunk - a Superb formái még most is frissnek hatnak

Tulajdonképpen semmi meglepő nincs abban, hogy a csehek az evolúciós fejlődés útján maradtak, hiszen Petr Matušinec, a gyáriak formatervezési vezetője már korábban leszögezte, hogy ne számítsunk forradalmi változásokra. A Škodára persze eddig sem volt jellemző a kirívó külső – még az első dedikált elektromos modelljük, az Enyaq sem lóg ki különösebben a kínálatból. Ezzel pedig semmi gond nincs, hiszen a csehek így is mutatós négykerekűeket tesznek le az asztalra, ráadásul a hagyományosabb megoldások jó hatással vannak a praktikumra is.

Az új Superb még a mostani generációnál is nagyobb lehet, amivel már-már a hosszított luxusautókkal vetekedhet majd, ami a hátsó lábteret illeti, a csomagtere pedig minden hasonló modellt túlszárnyalhat. Noha a jelenleg futó Superb formái mind a mai napig frissen hatnak, az új generáció minden bizonnyal modernebb, dinamikusabb hatást kelt majd, akárcsak az újabb Octavia.

Az új Octavia formai megoldásaira számíthatunk

A hajtásláncok tekintetében nem számíthatunk túl nagy változásra, amíg lehet, addig bizonyára maradnak a turbós benzines és dízel hajtásláncok 48 Voltos elektromos rendszerrel megtámogatva. Noha a gyáriak úgy gondolják, hogy a konnektoros hibrideknek nem igazán van jövője, azt elismerték, hogy az Octavia és a Superb esetében van rációja az ilyen hajtásláncoknak, már csak a legtöbb piacon érvényes adókedvezmények miatt is, amelyet szeretnek kihasználni a céges vásárlók.

Az első prototípusok már róják az utakat, az első példányok pedig 2023-ban juthatnak el a tulajdonosokhoz, és nem csodálkoznánk, ha a bemutatót már a jövő év második felében megejtenék a gyáriak. Ugyanakkor azon is múlhat a bemutató időpontja, hogy mikorra oldódik meg a félvezető-hiány, amely jelenleg hatalmas késéseket okoz az autóiparban, és hatással lehet az új modellek bemutatására is.