A BMW tavaly szeptemberben mutatta be az X7 koncepciót, és már akkor lehetett tudni, hogy még idén bemutatkozik a sorozatgyártású kivitel. Azóta a bajorok több ízelítővel is megleptek már minket, de most végre elérkezett a pillanat, és leleplezték az újdonságot, amivel immár héttagúra nőtt a BMW X palettája – és mondanunk sem kell, az X7 jelenti az abszolút csúcsot.

Az újdonság nevében szereplő 7-es szám több dologra is utal. Egyrészt párhuzamot vonhatunk a 7-es BMW-vel, hiszen az X7 az X modellek csúcsát jelenti, akárcsak négyajtós testvére, másrészt pedig az alapáron járó hét ülésre is rávilágít – bár utóbbi inkább csak szerencsés véletlen. Az X7 egyébként elképesztően nagy lett: 5151 mm hosszú, pontosan 2 m széles, 1805 mm magas, és mindehhez 3105 mm-es tengelytáv tartozik.

A képeken nem igazán jönnek át a valódi méretei - galéria

Ezek fényében érdemes elképzelni, hogy mekkorák lehetnek a valóságban az X7 elején található BMW vesék, amelyek még az autóhoz képest is nagynak tűnnek, és akárcsak a legújabb testvérek esetén, középen összeérnek. A vékonyra húzott, akár lézeres technológiával is elérhető első fényszórók és a középen krómbetéttel összekötött hátsó lámpatestek egyszerre sugároznak agresszivitást és eleganciát, miközben az óriási test ellenére a mérnököknek sikerült egészen dinamikussá varázsolni az összképet. Az alacsonyan húzódó övvonalnak köszönhetően hatalmas oldalsó ablakokat kapunk, de méretes tetőablakok is rendelkezésre állnak – még a leghátsó sorban ülőknek is jutott egy kis üvegfelület. Az azért sokat elmond, hogy még az alapból 20, de opcionálisan akár 22 colos keréktárcsák sem tűnnek túlzónak az X7-esen.

A BMW szerint ezek a valaha volt legnagyobb vesék - galéria

Az utastérben természetesen óriási hely várja az utasokat: gyakorlatilag minden irányban hatalmas az autó, amelyhez alapáron jár a két extra hátsó ülés – a bajorok ígérete szerint egyébként ezek is egészen kényelmesek lesznek. A mindenek feletti luxust az is jól példázza, hogy a leghátsó üléssorba is elképesztően finom anyagok kerültek, de hangszórók, USB aljzatok, külön, digitálisan kezelhető klímazóna és oldalsó könyöklők is jutottak ide. Ehhez képest nem nehéz elképzelni, hogy középen még nagyobb kényelem várja az utasokat, és igény esetén az üléspad helyett két különálló, elektromosan állítható komfortülést is rendelhetnek a vásárlók – külön klímazóna természetesen itt is van, de multimédiás szórakoztatórendszer és egyéb finomságok is elérhetők.

Az első sorban nincs nagy meglepetés - galéria

A vezetőhely nem tartogat nagyobb meglepetéseket, hiszen az X5-ös BMW-vel megkezdett, majd a 8-assal és a vadonatúj 3-assal folytatott megoldásokat kapjuk meg, beleértve a két óriási, 12,3 colos digitális megjelenítőt a műszerfal és a multimédiás rendszer képében, a középső légbefúvókkal összejátszó klímakonzolt vagy éppen a középső konzolra kerülő kezelőszerv-együttest. A csomagtér szintén hatalmas: az X5-höz hasonló, dupla ajtó mögött hét üléssel 326, öt üléssel 750, két üléssel pedig 2120 liternyi űrt találunk, tehát még mind a hét széket használva is egészen sok cuccot tud elnyelni az autó.

Különálló elektromos komfortülések is kérhetők a második sorba - galéria

Mondanom sem kell, az X7 minden vezetéstámogató és biztonsági rendszert megkapott, ami csak elérhető a bajorok kínálatában, így a 360 fokos kamerarendszertől a táblafelismerővel összejátszó adaptív tempomaton át egészen a sávtartóig minden megvan – és ezek együttese természetesen teljesen automata parkolást és félig önvezető funkciókat is biztosít. A 3-asban bemutatott intelligens személyi asszisztens is elérhető lesz az X7-hez, amely már bonyolultabb mondatokra is képes lesz reagálni, és természetesen online funkciókkal is ki van egészítve. A luxusról Bowers & Wilkins hangrendszer, a legfinomabb anyagok és alapáron járó Vernasca bőrkárpit gondoskodik, de az opciós lista szinte végtelen.

A kényelmet persze nem csak a finom anyagok és az exkluzív utastér, hanem maga a hajtáslánc is biztosítja, hiszen már a legolcsóbb verzióban is szerepelni fog az első és hátsó légrugós futómű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív futómű, de felárért aktív hátsókerék-kormányzás is rendelhető lesz. Az opciók között az Off Road csomag is szerepel majd, ami az alapáron járó xDrive összkerékhajtás mellé négyféle üzemmódot tesz elérhetővé (xSand, xGravel, xRocks és xSnow). Ahogy megszokhattuk, az M Sport csomag is elérhető lesz, habár az X7-nek az eleganciát fokozó króm elemek talán jobban állnak, mint a sportos lökhárítók.

Leghátul is kényelmes utazást ígér a BMW - galéria

Kezdetben Európában csupán háromféle hajtáslánccal lesz elérhető az autó: az X7 xdrive40i-ben a jól ismert, 340 lóerőt és 450 Nm-es csúcsnyomatékot biztosító háromliteres, soros hathengeres benzinmotort találjuk, aminek mindössze 6,1 másodpercre van szüksége, hogy 100-ra gyorsítsa a hatalmas testet, és meg sem áll egészen 245 km/h-ig. Dízelből a szintén soros, hathengeres szerkezet lesz elérhető kétféle változatban: az xDrive30d kivitel 265 lóerőt és 620 Nm-es csúcsnyomatékot, míg az M50d csúcsváltozat 400 lóerőt és 760 Nm-es maximális nyomatékot kínál. A gyorsulási adatok 7, illetve 5,4 másodpercre adódnak, míg a végsebesség 227 és 250 km/h. A nyolcsebességes automata váltó mindhárom esetben alapáron jár, a fogyasztási adatok pedig a gázolajosok esetében 6,5-7,4 liter között mozognak, a benzinesnél pedig 8,7-9 liter.

Immár héttagú a BMW X palettája - galéria

Az árakról egyelőre nincs információ, de nem lepődnénk meg, ha az X7 xDrive30d még a 730d 28,4 milliós alapárát is felülmúlná, ezzel a paletta egyik legdrágább modelljévé avanzsálva – az M50d pedig még vadabb áron kínálhatja majd magát. Mindenesetre, akinek eddig nem lett volna elég az amúgy sem kicsi X5-ös, annak hamarosan az X7 is rendelkezésére áll majd, de nem lepődnénk meg, ha a tengerentúlon nagyobb lenne a BMW óriására a kereslet, mint az öreg kontinensen, de az idő erre a kérdésre is választ ad majd.