A vadonatúj 8-as BMW alig pár hete mutatkozott be, de a gyáriak magyar oldalán máris elérhető az újdonság konfigurátora, mi pedig természetesen nem haboztunk alaposan megvizsgálni, hogy mennyiért is vihetjük haza az autót ilyen vagy éppen olyan összeállításban. Senki ne számítson alacsony összegekre, de a kategóriájához mérten egyáltalán nincsenek elszállva a 8-as árai.
Az üveg váltógomb feláras elem - galériaA konfigurtároban sajnos egyelőre csak a dízel verzió elérhető, ami 840d xDrive néven, háromliteres, hathengeres motorral, nyolcsebességes automata váltóval, összkerékhajtással és 320 lóerővel áll a vásárlók rendelkezésére, és már ez is elég ahhoz, hogy 4,9 szekundum alatt 100-ra katapultálja magát az autó, és meg se álljon 250 km/h-ig – és ott is csak az elektronikus korlátozás okán. Mindezek fényében nem igazán meglepő a közel 33,1 milliós alapár, és bár elsőre kissé sokkoló lehet mindez, a bajorok nagyon magas alapfelszereltséget kínálnak a 8-ashoz.
Ebben a kategóriában az automata klímát már említeni sem kell, de az adaptív LED-es fényszórók, a kulcsnélküli rendszer, az ülésfűtés, a szinte minden beborító finom bőr, az érintőképernyővel is ellátott távirányító vagy éppen az összkerékkormányzás még a luxusautók között is említésre méltó alapáras tételek. Talán éppen ennek köszönhető, hogy még szinte minden extrát megrendelve is alig megy 41 millió fölé az autó ára: ez persze óriási összeg, de ezekben a szegmensekben azért nem ritka, hogy bőszen ikszelgetve a végeredmény az alapár másfélszeresét, vagy akár ennél is nagyobb összeget kapunk végeredményképp – ettől pedig ez a valamivel több mint 8 milliónyi extra azért nem vészes.
Egyelőre csak a dízel verzió ára van megCsak, hogy meg is említsünk néhány dolgot: 3,09 millióért az Individual és az M Sport csomag egyvelegét kaphatjuk meg, a legfinomabb bőrborításokkal, 20 colos keréktárcsákkal, egyedi fényezésekkel és sportosabb, M-es részletekkel. A karbon tető 1,01 millió, a lézeres fényszórók 564 ezer, az éjjellátó 743 ezer, a háromdimenziós, 360 fokos kamerarendszer 172 ezer, az ülésszellőztetés 287 ezer, a Harman/kardon hifi 402 ezer, a látványos, üvegből készült kezelőszervek pedig 220 ezer forintba kerülnek. Egy kellemes konfig
Az M850i xDrive variáns árát egyelőre még nem tudni, de a külföldi árak alapján nem kizárt, hogy 8-9 millióval is drágább lehet majd a V8-as benzines kivitel. Belgiumban például 9,24 milliónyi euróval kerül többe az M850i, mint a 840d, de jelenleg nagyon gyenge a forint, és egyébként is lehetnek eltérések a hazai árazásban, így reméljük, hogy azért ennél jóval kisebb lesz majd a különbség. Ezért a méretes felárért persze nem csak a plusz két hengert és 210 lóerőt kapjuk meg, hiszen az M Sport csomag és egyéb extrák is benne vannak, így a valós különbség jóval kisebb lehet.