
Tíz éve mutatták be az eddigi legutolsó, teljesen új McLarent, az MP4-12C-t. Jövőre ismét fontos mérföldkőhöz érkeznek a wokingiak: a vadiúj modell egy konnektoros hibrid lesz. A bő 600 lóerős teljesítményű V6-os a Sport Series leváltására érkezik – vagyis a britek a beszállómodelljüket cserélik le. Egyúttal ez az első alkalom, hogy a gyártó egy ilyen kicsi motort használ ilyen kevés hengerrel.
Bár csak 2021 elején mutatják be az újdonságot, az ígéretek szerint még az év közepén megkezdik az értékesítését. A HPH (High Performance Hybrid) kategória első képviselője teljesítményben mindenképp a McLaren GT alá érkezik. Gyakorlatilag az 570S helyét veszi át a kínálatban, aminél nem csupán erősebb, hanem sajnos minden bizonnyal drágább is lesz.
A McLaren inkább kényszerből, mint élvezetből áll át a hibridekre
Az új modell nevét még titok övezi, de azt például tudni lehet, hogy jelentős mennyiségben tartalmaz majd szenet (karbonszálas kompozitok formájában). A régi, 3,8-literes V8-as Ricardo-erőforrás helyett egy kisebb, szintén ikerturbós hathengerest építenek be az autóba, ezúttal 3,6 literes lökettérfogattal. Az elektromos segédlettel a korábbinál nagyobb (és azonnal elérhető) nyomatékra és a 600 lóerős határt (akár jelentősen) meghaladó teljesítményre lesz képes a hajtáslánc. A tiszta elektromos hatótáv becslések szerint alig 30 km körül alakulhat.
Az akkumulátor és a plusz alkatrészek miatt elkerülhetetlennek látszik a tömegnövekedés. Mike Flewitt eredeti célja így nem valósul meg (a kifutó autóval azonos értéket akart látni a mérlegen), de a 30-40 kg-os ’hízókúra’ után várt 1500 kg-os érték még mindig jelentősen kedvezőbb például a Honda NSX 1725 kg-os tömegénél. Mindenesetre az MP4-12C-n bemutatott Monocell helyett egy még radikálisabb vázat kap az újdonság: az MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture) fejlesztése és gyártása is a sheffieldi McLaren Composites nevéhez fűződik. A rendkívül könnyű szerkezetet a legkülönfélébb hajtásláncok befogadására is felkészítették, így akár tisztán benzines vagy éppenséggel teljesen elektromos autók alapjául is szolgálhat.
A hibrid modell sem lesz ólomnehéz
Mint már érintettük, sarkalatos pont lehet az újdonság árazása. A nagy kérdés, hogy az Artura / Vion / Arkon / Veo, esetleg GTZ néven érkező hibrid árát az 570S (szuperautós mércével nézve) kedvezőbb értékéhez, vagy inkább a drágább 720S-éhez lehet majd mérni.
