Azt már korábban tudni lehetett, hogy érkezik a Land Rover Defender nyújtott tengelytávú, nagyobb teret kínáló hétüléses verziója, amelynek bemutatóját a legtöbb forrás 2022-re tette. Most azonban részletes rajzokon is megcsodálhatjuk az autót, amelyek – az autózás világában sokadik alkalommal – a szabadalmi hivatalok kezei közül szivárogtak ki.
Gyakorlatilag minden oldalról megcsodálhatjuk a Land Rover hatalmas terepjáróját, amely a formákat tekintve gyakorlatilag semmiben nem tér el a normál, 110-es jelölésű változattól – az újdonság egyébként a 130-as jelzést kapja meg. Noha a 110-es is elérhető hét üléssel, a 130-asban a képek tanulsága alapján jóval nagyobb tér áll majd rendelkezésre a plusz két utas, vagy éppen a csomagok számára.
Az arányokat azért rontja a hátsó megnyújtása, de így is em néz ki rosszul a Defender
Noha hivatalos infó még nincs, egy korábbi, 2019-es prezentációban 5,1 méteres hosszúságot emlegetettek a gyáriak, ami azt jelentené, hogy 34 centivel nyúlik túl kisebb testvérén az autó, miközben 3,02 méteres tengelytávja változatlan marad – a hátsó túlnyúlás ilyen mértékű növekedése pedig azért az arányokon is nyomot hagy, még ha nem is zavaróan ront az összképen.
Ami a hajtásláncokat illeti, minden bizonnyal a 110-es változattal osztozik majd ezen a fronton az újdonság, így kétliteres négyhengeres (300 LE/400 Nm), háromliteres, soros hathengeres (400 LE/ 550 Nm) és akár egy ötliteres V8-as (525 LE/846 Nm) is bekerülhet a lemezek alá. A hosszított Defender minden bizonnyal még idén bemutatkozik majd, legnagyobb eséllyel valamikor a nyár folyamán – de megeshet, hogy már előbb.