A Ford és a Volkswagen kapcsolata mostanra igen szorossá vált, hiszen több fontos modell esetén is közösködik az amerikai és a német gyártó: míg a Ranger-Amarok páros esetén a Ford adta az alapokat, addig a Toruneo/Transit Connect-Caddy párosnál a Volkswagen biztosította a platformot. Ezúttal pedig ismét a németek szolgáltattak alapokat a Ford számára, de a fentiekkel ellentétben ezúttal nem egy „igáslóról”, hanem egy igen fontos elektromos modellről van szó – bemutatkozott az Explorer EV.
Akik nyomon követik az autózás világát és a Volkswagen modellpalettáját, azok számára az újdonság méretei és felépítése alapján nem lesz meglepetés, hogy az ID.4 (és ID.5) ellen indul majd harcba majd az Explorer EV, ám ember legyen a talpán, aki a háttérinformációk nélkül képes megállapítani, hogy műszaki szempontból testvérmodellekről van szó. A Ford tervezői ugyanis kívül-belül teljesen egyedi formákat adtak az autónak, és bár az arányok azért ismerősek lehetnek, jószerivel egyetlen közös pontot sem találni a két autó karosszériája és utastere között.
Mutatós lett a különleges C-oszlop - galéria
A közös pont tehát az MEB platform, és bár a Ford egyelőre nem osztott meg részleteket a hajtásláncról – leszámítva azt, hogy hátsó és összkerekes verzió is lesz, és 10-ről 80 százalékra 25 perc alatt képes lesz feltölteni az autó megfelelő körülmények között –, jó eséllyel ezen a fronton is lesznek egyezések a Volkswagen (valószínűleg hamarosan frissülő) modelljével, vagy legalábbis nagyon hasonló értékekre számíthatunk. Mivel tehát sokat nem tudtunk meg arról mi lapul a lemezek alatt, nézzük a külsőt és az utasteret.
A típusnév alaposan megkavarhat mindenkit, hiszen gyakorlatilag semmi köze nincs az autónak a konnektoros hibrid hajtáslánccal nálunk is elérhető hatalmas Explorerhez, hiszen sokkal inkább egy kompakt SUV-val állunk szemben. Noha műszakilag sok lesz a közös pont, külcsín tekintetében a Ford modellje marconább lett, mint a Volkswagen ID.4, és talán egy hajszállal modernebb benyomást is kelt, köszönhetően például az olyan részleteknek, mint a különleges C-oszlop.
Nem a kedvencünk a hatalmas kijelző, de ezúttal talán jobb szögben került be - galéria
Mindenesetre a megjelenés nem lett túlságosan megosztó, ellenben annál modernebb hatást kelt, köszönhetően többek között az akár 21 colos keréktárcsáknak is – persze van 19-es és 20-as szett is. Természetesen nem maradnak el az olyan fejlett megoldások, mint az adaptív LED-es fényszórók és egyéb nyalánkságok.
Az utastérben is egyértelműen a Ford felé billen a mérleg nyelve, ha futurisztikus megoldásokról van szó, hiszen az amerikaiak által már többször használt, függőleges elrendezésű, hatalmas éritőképernyőt kapunk a középkonzolon – egészen pontosan 15 colos a monitor –, és persze a jóval kisebb, de teljesen digitális műszeregység sem marad el. A formák belül is letisztultak, és talán valamivel az anyagminőség is az ID.4 fölé helyezi majd az autót – igaz, ezen a fronton a közelgő frissítés biztosan segít majd a német modellen, ahogyan az ID.3 esetében is javítottak az anyagminőségen a gyáriak.
Volkswagen testvérénél marconább lett a Ford újdonsága - galéria
Az Explorer EV az elektromos platform előnyeit kihasználva hatalmas, 17 literes tárolórekeszt kínál a két első ülés között, de jut hely két nagyképernyős okostelefonnak – ráadásul rögtön vezeték nélküli töltéssel együtt – és kivehető pohártartóknak is. A csomagtér alaphelyzetben 450 literes, amit 1400 literre lehet bővíteni – itt érdemes megjegyezni, hogy a Volkswagen alaphelyzetben 100 literes előnyben van, valószínűleg a hosszabb hátsó túlnyúlásának köszönhetően.
Vezetéstámogató és biztonsági rendszerekben sem lesz hiány, hiszen például a Ford kínálatában Európában elsőként kínál majd fejlett sávtartást és önálló sávváltást az autó, de lesz adaptív tempomat, keresztirányú forgalomfigyelő, holttérfigyelő, aktív parkolórendszer és egyéb finomságok is. Az Explorer EV-t egyébként kifejezetten Európa számára fejlesztette a Ford, ám csak 2024 közepétől kerül gyártásba az autó – az áráról pedig addig felesleges is lenne elmélkedni.