A Frankfurti Autószalon a jövő héten kezdődik, az autógyártók pedig sorban leplezik le újdonságaikat az év talán legfontosabb autóipari eseményének hajrájában. Ezúttal a Hyundai van a porondon, akik kisautójuk legújabb generációját hozták el. Az i10 pedig aranyos, bohókás elődjénél sokkal vagányabb lett.

Az új generációs apróság éles és dinamikus vonalakat kapott, amelyekbe itt-ott bele lehet látni a Toyota Yaris vagy a Ford Fiesta vonásait is, az összképet tekintve azonban egyedi és látványos végeredménynek lehetünk szemtanúi. Az új modell 20 mm-rel alacsonyabb és ugyanennyivel szélesebb elődjénél, opcionálisan pedig 16 colos, sportos könnyűfém felnikkel lehet fokozni az erőteljesebb kiállást. További különlegesség a kétszínű tető lehetősége és a C-oszlopon szereplő i10 típusmegjelölés. A személyre szabást összesen 10-féle külső szín segíti.

Hosszabb és szélesebb, de alacsonyabb is egyúttal

A belső tér szintén lendületes és aprólékosabban kidolgozott, mint az előd esetében. A műszerfal vízszintes elosztása szélesebb hatást kelt, a praktikumot pedig nagy tárolórekeszek fokozzák. A négyféle színben kérhető belső tér éke lehet a magasan ülő nyolccolos kijelző, amely támogatja az összes modern kapcsolódási formát. Az asszisztens rendszerek is sokat fejlődtek/bővültek – a kategórián belül nagyon jól áll ilyen tekintetben is az apróság.

A belső méretek nőttek, a csomagtartó maradt változatlan

Annyira azért nem is apró az i10, a piactól függően négy- vagy ötüléses kialakítással is elérhető modell már a korábbi generációnál sem volt kicsi, most pedig a tengelytáv megnövelése még tágasabbá tette azt. Az övvonal 11 és 13 mm-es csökkenése a vezethetőséget teszi könnyebbé – a típusból jobb a kilátás. A csomagtartó változatlanul 252 literes, amibe 29 mm-rel alacsonyabb küszöbön át pakolhatunk.

Az új i10 a piaci bevezetéskor kétféle motorral lesz elérhető; mindkettő régi ismerős. A háromhengeres, egyliteres szívómotor 67 lóerő és 96 Nm leadására képes, aminél a négyhengeres 1,2 literes erőforrás a maga 84 lóerejével és 118 Nm nyomatékával minden tekintetben jobbnak hangzik. Alaphelyzetben hatfokozatú kézi, felárért ötfokozatú robotizált váltót kaphatunk – utóbbi helyett manapság már igazán jól jönne egy ügyesebb megoldás.

Sokkal igényesebb lett belül - galéria

A hatékonyságot a légellenállás csökkenése fokozza: 0,32 helyett 0,31 az együttható. Emellett elérhető egy ECO csomag is a modellhez, amely hosszabb váltóáttételezést, négyüléses könnyebb kialakítást és hatékonyságra optimalizált 14 colos kerekeket tartalmaz, de valószínűleg felénk nem lesz túl kelendő.

A jövő év közepére várhatjuk - galéria

A Frankfurti Autószalonon történt bemutatkozás után a jövő év elejétől kezdődik az új miniautó forgalmazása, hozzánk pedig 2020 közepén érkeznek majd meg az első példányok.