A Škoda a héten mutatta be legújabb – valószínűleg csak elektromos modellek esetén használatos – formanyelvét és új identitását is, amelyet a szárnyas nyíl eltűnésével a friss ŠKODA felirat határoz majd meg. Ennek örömére most egy kicsit bepillanthatunk a márka jövőjébe is, amelyet egyelőre nem uralnak majd teljesen az elektromos modellek – még ha a legnagyobb újdonságokra ezen a fronton is számíthatunk.
Kezdjük hát a villanyos tervekkel: a Vision 7S által előrevetített méretes SUV mellett további két elektromos modell érkezik majd. Az egyikről már sokat hallottunk, és egy ízelítőt is kaphattunk róla. Természetesen a 2025 környékén érkező villanyos kisautóról beszélünk, amely bár nem klasszikus SUV lesz, de szinte bizonyosan kap majd crossoveres elemeket is.
A Vision 7S lesz a zászlóshajó, két kisebb elektromos modell jön még
A másik egy kisebb, Karoq méretű elektromos SUV lesz majd. Mindkét modell sokat örökölhet a Vision 7S formai megoldásaiból, így a T alakot mintázó első és hátsó fénytestek is szinte biztosra vehetők, ahogy valószínűleg a motorháztető jellegzetes domborításai is visszaköszönnek majd – az utastérben, akárcsak a koncepció, a jelenlegi legújabb Škoda modellek adhatják majd az alapformákat.
Az Enyaq-kal együtt – ami azért az évtized közepére már erősen modellciklusa vége felé közelít majd – így már négy villanyautóról beszélhetünk majd, de természetesen érkeznek még belső égésű motorral szerelt újdonságok is. Ezek közül az egyik, ha nem a legfontosabb a belátható időn belül bemutatkozó vadonatúj Superb, ami azon kevés középkategóriások egyike lesz, amely nem csak túléli a kategória haldoklását, hanem négyajtósként és kombiként is érkezik.
A Vision 7S bemutatója után még többet mond az elektroms kisautó ízelítője
Természetesen jön majd a Scala, a Kamiq és az Octavia frissítése is, illetve minden valószínűség szerint a Kodiaq is megél majd még egy generációt, mielőtt a Vision 7S – vagy addigra már annak utódja – végleg átveszi a helyét, ezzel száműzve a belső égésű erőforrásokat. Persze a benzines és dízel variánsok esetén is számíthatunk az elektrifikációra: alaphelyzetben 48 Voltos rendszerekre készülhetünk, de minden bizonnyal jönnek majd a konnektoros hibridek is. Izgalmas lesz tehát a Škoda következő pár éve.