A Škoda már kétszer is megvillantotta a jövőbeli elektromos zászlóshajóját előrevetítő tanulmány utasterét, most azonban végre teljes egészében leleplezték a Vision 7S névre keresztelt koncepciót, amely a Kodiaq jövőbeli elektromos utódját – vagy ha nem is közvetlen utódját, de elektromos alternatíváját – vetíti előre.

A Vision 7S hivatott rá, hogy bemutassa a Škoda vadonatúj, elektromos modellekhez megálmodott formanyelvét, amely bár a szakavatott szemek számára felvonultat néhány jellegzetes márkajegyet, de összességében teljesen eltér a megszokott, hosszú évek óta csak evolúciós változást felvonultató formáktól.

A T-alakú hátsó fényszórók szinte bizonyosan maradnak

Az ítéletet ezúttal is Önökre bíznánk, de az azért jól látszik, hogy még koncepció formában sem szeretne túlzottan megosztó lenni a Vison 7S, amely egyszerre hoz íves és szögletes formákat, és természetesen kihasználja a LED-es fényszórók viszonylag kis helyigényét is, ezzel élesre húzva a lámpatesteket. Hogy mennyire sikerült egyedi formákat összehoznia a tervezőknek, azt mondják meg Önök, de annyit azért elárulhatok, hogy a szerkesztőségen belül több más márka modelljei is szóba kerültek a Vision 7S-re pillantva.

Ami még mindenképpen említésre méltó, az az új Škoda felirat, amely a koncepción immár elöl is átvette a szárnyas nyíl helyét, azok után, hogy a sorozatgyártású típusok hátulján már egy ideje a márkafelirat látható az embléma helyett. Ettől még hivatalosan marad a szárnyas nyíl logó, de úgy tűnik, hogy jóval kisebb hangsúlyt kap majd – a tanulmányon gyakorlatilag sehol nem tűnik fel.

Ugyan a szárnyas nyíl nem tűnik el a márka identitásából, de az autón már csak az új felirat lesz látható

Az utasteret rajzokon már láthattuk, így nem ér minket meglepetésként, hogy a külsővel ellentétben a belül nem vett gyökeresen új irányt a Vision 7S, hiszen első ránézésre is párhuzamba lehet állítani a műszerfal elrendezését és formáit a szériamodellekkel. Persze jóval futurisztikusabb megoldásokkal találkozhatunk, mint például az alapból álló elrendezésű, 14,6 colos multimédiás érintőképernyő, amely „relax” üzemmódban vízszintesbe fordul, hogy például filmezéshez kényelmesebb legyen – emellett a kormány beljebb csúszik a műszerfalba, és az első ülések finoman befelé fordulnak, hogy teljes legyen az élmény.

Mondhatnánk, hogy ez csupán színjáték, de az elektromos jövőben, amikor egy töltés miatt akár huzamosabb ideig is meg kell állnunk, bizony hasznos funkciók lehetnek ezek. Az utastér egyébként hét üléses, igaz ebben benne van az integrált gyermekülés is, amit középen helyeztek el a gyáriak, hiszen elmondásuk szerint a baba ott van a legnagyobb biztonságban.

A gyereküléssel együtt hétszemélyes - sorozatgyártásban azért klasszikusabb berendezést kaphat majd

Ennek kapcsán egy szintén hasznosnak tűnő, és akár sorozatgyártásban is megvalósítható funkció is feltűnt: a menetiránnyal szemben elhelyezett gyermekülés fölé beépítettek egy kamerát a csehek, amelynek képét a központi kijelzőn láthatjuk, így mindig szemmel tartva gyermekünket – ez persze egy bármelyik babaáruházban kapható tükörrel is megoldható, de így talán kényelmesebb, és jobb rálátást biztosíthat a kicsire.

A hajtásláncról egyelőre szinte semmit nem osztottak meg a gyáriak, csupán annyit árultak el, hogy az Enyaq és több más Volkswagen konszernbe tartozó elektromos modell alapjait is adó MEB padlólemezre épül, ám az Enyaq-kal szemben a maximum 120 kW-os töltés helyett már 200 kW-tal táplálhatjuk majd az autóba a delejt – igaz, néhány ellenlábas már most többet tud ennél, még ha az infrastruktúra hiányosságai miatt ezt nem is nagyon tudjuk kihasználni. Emellett az is kiderült, hogy egy 89 kWh-s akkut kapott az autó, amivel 600 kilométeres hatótávot ígér – ebben azért látatlanban is kételkedünk egy ekkora autó esetében.

A relax üzemmód nagyobb kényelmet és moziélményt kínál - galéria

A sorozatgyártású verzió bemutatója 2026-ra várható, és egy ideig még szinte biztosan párhuzamosan fut majd a Kodiaq-kal, hogy aztán a belső égésű erőforrások betiltásához közeledve teljesen átvegye utóbbi szerepét.