Az új Hyundai Kona szépen fokozatosan fedi fel magát: először csak a formáit mutatta meg, majd kiderültek a részletek a benzines és a plug-in hibrid kivitelekről is, most pedig végre megkaptuk a tisztán elektromos verzió adatait is. Nagy újdonság persze nincs a nap alatt, hiszen egyrészt alapjait tekintve az előző generációra épül az újdonság, másrészt pedig a testvérmodell Kia Niro már teszten is járt nálunk.

Noha valóban testvérmodell a Niro és a Kona, azért a koreaiak igyekeztek egy kicsivel feljebb pozícionálni a Hyundai verziót, akárcsak a korábbi generációk esetén. Mindez az elektromos kivitel esetén abban nyilvánul meg, hogy az izmosabb kivitel erősebb a Nirónál: egészen pontosan 218 lóerőről és 255 Nm-es nyomatékról van szó, ami mellé egy 65,4 kWh-s akku és 490 kilométer feletti hatótáv társul.

Visszaköszönnek rajta az Ioniq testvérek "pixelei" - galéria

A hatótáv egyelőre még csak becsült adat a WLTP szabvány alapján, és csak a nagyobb akkus verzióhoz adtak meg számot a gyáriak, de egy gyors fejszámolás alapján a gyengébbik, kisebb akkuval rendelkező kivitel nagyjából 370 kilométerre lehet majd képes papíron. A „standard range” kivitel egyébként egészen pontosan 48,4 kWh-s akkut és 156 lóerős teljesítményt kapott – és ezek már mind az európai adatok.

Ami az eltéréseket illeti a többi verzióhoz képest: az elektromos kivitel mindössze 5 milliméterrel lett hosszabb többi testvérénél, és ugyanennyivel alacsonyabb is, és több helyen feltűnnek rajta az Ioniq család "pixeles" formajegyei. A csomagtere 466 liter, de az első géptető alatt is elfér 27 liternyi motyó – a legtöbben nyilván a töltőkábeleket tartják majd ott, ami logikus. A maximális töltési teljesítményt nem árulták el a gyáriak, de azt megosztották, hogy 10-ről 80 százalékra 41 perc alatt lehet felpumpálni az autót gyorstöltővel – a testvér Kia Niro egyébként 100 kW-os töltésre képes, ami hasonló számokat mutat, így nagyjából erre számíthatunk a Kona esetében is.

Modern, de sokak örömére azért bőven maradtak fizikai kezelőszervek - galéria

Egyebekben a hagyományosabb testvéreihez igazodik az Electric kivitel, így természetesen a legmodernebb technológiákkal lesz felszerelve, számtalan extrát felvonultatva. Az elektromos Konából elérhető lesz a sportos N Line felszereltségi szint is, ami marconább kiállást és sportosabb képességeket nyújthat. Nemrég egyébként felröppent a hír, hogy a következő generációs Kona N is az elektromos verzióra épülhet majd a benzines helyett, de a gyáriak azt mondták, hogy ez csak az Ioniq 5 N fogadtatása és a felhasználók visszajelzései után dőlhet el.