Számtalan információt megosztottak már velünk a németek az új Volkswagen Amarokról, ám most végre az is kiderült, hogy pontosan mikor láthatjuk majd teljes valójában az autót. A pontos dátum július 7., tehát nem kell már túl sokat várnunk. Ugyan túl sokat a formákról nem árulnak el, de egy galériát is megosztottak velünk a németek egy álcázott prototípusról.
Azt már korábban tudtuk, hogy az új Amarok a szintén nemrég bemutatkozott új Ford Ranger alapjaira épül majd, ám a német mérnökök azért nem könnyelműsködték el új modelljüket, ugyanis bár bőven lesz majd közös pont, kívül és belül is egyedi megoldásokkal találkozhatunk, ráadásul már az is bizonyos, hogy a Volkswagen egy V6-os, háromliteres dízelmotort is beépít az Amarokba – igaz, a legújabb hírek szerint ez is egy Fordtól származó egység lesz –, míg a Fordnál csak négyhengeres gázolajosokkal találkozhatunk.
Nem lesz gond a terepképességekkel - galéria
A második generációs Amarok 9,6 centivel hosszabb, 3,4 centiméterrel keskenyebb és 2 milliméterrel magasabb lesz elődjénél, míg a tengelytávja – a duplakabinos kivitel esetén – nem kevesebb, mint 12,5 centivel nyúlt meg. Mindez egészen pontosan 5350 milliméteres hosszúságot, 1910 milliméteres szélességet, 1880 milliméteres magasságot és 3220 milliméteres tengelytávot jelent. Ezekből pedig az is jól látszik, hogy az első és a hátsó túlnyúlás egyaránt rövidült, ezzel segítve a terepképességeket.
A terhelhetőség is javul, ugyanis az újdonság akár 1,2 tonnát is magával tud majd cipelni, a 3,5 tonnás vontatási kapacitás pedig sokkal szélesebb körben lesz elérhető a palettán. A Volkswagen szimplakabinos változatban is elérhetővé szeretné tenni az Amarokot, míg a hajtást tekintve lesz csak hátsókerekes, illetve kétféle összkerékhajtású verzió is – egy kapcsolható, és egy állandó összkerékhajtás.
Teljesen átszabták a formákat, de a szemfülesek azért így is észrevehetik majd a rokonságot a Forddal
Keréktárcsákból 17 és 21 col közöttiek lesznek elérhetők, felszereltségi szintből pedig öt variáció is rendelkezésre áll majd: a Base, a Life és a Style a hagyományosabb vonalat képviseli, míg a Panamericana és az Aventura amolyan prémium kivitelként áll majd a vásárlók rendelkezésére – előbbi inkább a terepes megjelenésre, míg utóbbi az utcai használatra koncentrálva.
A legjobban felszerelt Amarok modellekben akár 30 különböző vezetéstámogató asszisztens is lehet majd, a mátrix LED fényszórókról és a Harman Kardon hangrendszerről már nem is beszélve. A multimédiás rendszer szerepét egy álló elrendezésű, alapból 10,1, felárért pedig akár 12 colos érintőképernyő tölti majd be, amelyen – és ez lesz az egyik közös pont – a Ford SYNC4 szoftvere fut majd, de valamennyire biztosan a Volkswagen stílusára szabva. A műszeregység helyén egy 8 colos digitális megjelenítő lesz – valószínűleg szintén felárért.
A Ranger jó alapot jelentett, az Amarok is sokra hivatott - galéria
Az új generációt a dél-afrikai Pretoriában gyártják majd, de az első Amarok is tovább készül majd Argentínában a dél-amerikai piacok számára. A bemutató tehát július 7-én lesz esedékes, és reméljük, hogy a Ford Ranger Raptorhoz hasonlóan előbb vagy utóbb az Amarokból is érkezik majd egy csúcsverzió.