A BMW a Párizsi Autószalonon mutatta be a vadonatúj 3-as négyajtós változatát, ez azonban még csak a jéghegy csúcsa, hiszen hamarosan érkezik a kombi változat, de jönnek az M és M Performance verziók, és természetesen nem maradhat el a konnektoros hibrid iPerformance sem. Utóbbiról pedig el is árult néhány részletet a bajor gyártó – például, hogy 2019 nyarán érkezik meg.
Az újdonság, akárcsak elődje, ugyanúgy a 330e típusjelet kapja majd, ám minden tekintetben továbbfejlődik. A legfontosabb ezek közül a tisztán elektromos hatótáv lehet, mely az előzetes adatok alapján nagyjából 60 kilométer lesz, ami legalább harmadával múlja felül a korábbi verziót. Az alapot ezúttal is egy négyhengeres benzines adja majd, és hozzá csatlakozik majd egy elektromotor, illetve a korábbi, 7,6 kWh-s akkumulátornál nyilvánvalóan nagyobb energiatároló.
Csendben siklik majd a 330e - kattintásra az új 3-as galériája nyílik
Az alapteljesítmény változatlanul 252 lóerő lesz, ám egy új, XtraBoost névre keresztelt funkciónak hála egy rövid időre akár 292 tagú ménest is ki tud sajtolni magából a hajtáslánc. A 0-100-as sprint 6 másodpercre adódik majd, a vegyes fogyasztást pedig 1,7 literre ígérik 100 kilométeren a gyáriak – persze csak teljesen feltöltött akkumulátorral.
Kívülről minden bizonnyal csak néhány világoskék kiegészítő és a bal oldalon, elöl található töltőnyílás lehet majd árulkodó, míg belül az akkumulátor töltöttség jelzője és az üzemmódkapcsoló lehet feltűnő eltérés. Egyelőre csak ennyit árultak el a németek, habár ezek gyakorlatilag a legfontosabb adatok, és annak fényében, hogy már az előd is kiváló alternatívája volt a normál benzines és a dízel verzióknak is, az új generáció még jobb lehet majd, és még többen választhatják a normál hajtásláncokkal szemben – itthon már csak a zöld rendszám okán is érdemes lehet elgondolkodni rajta.