A Lexus még májusban mutatta meg a frissített UX-et, amely ugyan első ránézésre nem sokat változott, mégis nagyon fontos pontokon fejlődött. Ezúttal megérkezett a tisztán elektromos UX 300e megújult verziója is, amely a benzines és hibrid testvérek módosításai mellett szintén a lehető leglényegesebb ponton tud óriási előrelépést felmutatni – a hatótávolság terén.

Ami a külcsínt illeti szinte nem is történt változás, ellenben az utastérben komoly fejlődésnek lehetünk szemtanúi. Első pillantásra talán nem is tűnik fel, de a Lexus beépítette legújabb, magyarul is tudó hangvezérléssel, felhőalapú online funkciókkal és vezeték nélküli frissítésekkel felvértezett multimédiás rendszerét, amely jóval szebb és élesebb grafikát, valamint kizárólag érintőképernyős kezelést hozott magával. Mivel korábban az általunk kevéssé kedvelt érintőpados kezeléshez ragaszkodott a Lexus, így a képernyőt eredetileg hátrébb tolták, ám mivel most éritőképernyőre váltottak, közelebb hozták azt a vezetőhöz.

Ott újult meg, ahol a legfontosabb volt

Megérdemlik a dicséretet a japánok azért is, hogy a felszereltségi szint függvényében két különböző méretű megjelenítőhöz saját keretet szabtak, így a kisebbik, 8 colos érintőképernyő sem kapott röhejesen nagy keretet – a nagyobbik egyébként 12,3 colos. Az új rendszerrel néhány apróbb módosítás is járt: az érintőpad helyére kerültek az ülésfűtés kezelőgombjai, de kaptunk LED-es hangulatvilágítást és USB-C portokat is. A digitális újdonságok közé tartozik az okostelefonnal helyettesíthető slusszkulcs is, illetve elérhető lett 360 fokos felülnézeti kamerakép és továbbfejlődött a radaros és a kamerás rendszer is.

A Lexus mérnökei azonban még mélyebbre nyúltak, ugyanis az UX karosszériája jóval merevebb lett a frissítéssel, köszönhetően a 20 extra ponthegesztésnek oldalt és hátul. Ez jó hatással van a dinamizmusra, míg a kényelmet a finomhangolt kormánymű, gátlók és egyéb részletek fokozzák. AZ elektromos verzió szempontjából azonban – amely a Lexus első tisztán elektromos modellje volt – sokkal fontosabb, hogy jóval nagyobb kapacitású akkumulátort kapott az autó.

Az új multimédiás rendszer is hatalmas fejlődést jelent

Egészen pontosan arról van szó, hogy a korábbi 54,3 kWh-s egységet – amelyről tesztünkben is kiderült, hogy bár az autó hatékonyság szempontjából nem rossz, azért lehetne nagyobb is – egy 72,8 kWh-s csomag váltotta. Ezzel a papíron korábban mindössze 315 kilométeres hatótáv 440-450 kilométeresre nőtt (attól függően, hogy 17 vagy 18 colos felni van az autón). Ez 40 százalékos fejlődést jelent, ami hatalmas előrelépés.

A teljesítmény és a nyomaték változatlanul 204 lóerő és 300 Nm, ahogyan úgy tűnik, hogy a nem éppen villámgyors, legfeljebb 50 kW-os töltési lehetőség is maradt a régi. Persze, aki ennél feljettebb elektromos képességekre vágyik, annak ott a nemrég bemutatott RZ 450e, amely a Lexus első dedikált elektromos modellje, amely minden szempontból a technológia csúcsát nyújtja.