Tíz éve mutatták be az eddigi legutolsó, teljesen új McLarent, az MP4-12C-t. Jövőre ismét fontos mérföldkőhöz érkeznek a wokingiak: bemutatkozik első sorozatgyártású konnektoros hibrid modelljük. Az Artura a márka új beszálló modellje lesz, V6-os erőforrással. Egyúttal ez az első alkalom, hogy a gyártó egy ilyen kicsi motort használ ilyen kevés hengerrel.
A McLaren február 27-én rántja majd le a leplet az Arturáról, amelynek értékesítése már a nyár végén megkezdődik majd. A HPH (High Performance Hybrid) kategória első brit nagyszériás képviselője teljesítményben mindenképp a McLaren GT alá érkezik. Gyakorlatilag az 570S helyét veszi át a kínálatban, aminél nem csupán erősebb, hanem sajnos minden bizonnyal drágább is lesz.
Már a keresztelő is megvolt: az Artura lesz az első nagyszériás hibrid McLaren
A hibrid rendszer plusz tömegét szénszállal igyekeznek ellensúlyozni a gyáriak. Vélhetően hasonló elgondolásból a 3,8-literes V8-as Ricardo-erőforrás helyett egy kisebb, szintén ikerturbós hathengerest építenek be az autóba, ezúttal 3,6 literes lökettérfogattal. Az elektromos segédlettel a korábbinál nagyobb (és azonnal elérhető) nyomatékra és a 600 lóerős határt (akár jelentősen) meghaladó teljesítményre lesz képes a hajtáslánc. A tiszta elektromos hatótáv becslések szerint alig 30 km körül alakulhat.
A fejlesztések a legvégső stádiumban vannak
Az akkumulátor és a plusz alkatrészek miatt elkerülhetetlennek látszik a tömegnövekedés. Mike Flewitt eredeti célja így nem valósul meg (a kifutó autóval azonos értéket akart látni a mérlegen), de a 30-40 kg-os ’hízókúra’ után várt 1500 kg-os érték még mindig jelentősen kedvezőbb például a Honda NSX 1725 kg-os tömegénél. Mindenesetre az MP4-12C-n bemutatott Monocell helyett egy még radikálisabb vázat kap az újdonság: az MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture) fejlesztése és gyártása is a sheffieldi McLaren Composites nevéhez fűződik. A rendkívül könnyű szerkezetet a legkülönfélébb hajtásláncok befogadására is felkészítették, így akár tisztán benzines vagy éppenséggel teljesen elektromos autók alapjául is szolgálhat.
Mint már érintettük, sarkalatos pont lehet az újdonság árazása. A nagy kérdés, hogy az Artura néven érkező hibrid árát az 570S (szuperautós mércével nézve) kedvezőbb értékéhez, vagy inkább a drágább 720S-éhez lehet majd mérni - valószínűleg az igazság a kettő között foglal majd helyet.