Noha korábban az Alfa Romeo már több alkalommal is csábító modellpaletta frissítési ütemet ígért, a várt modellek sorának csak töredéke jutott el a szériagyártásig, nevezetesen a Giulia, a Stelvio és a Tonale került csak a kínálatba, miközben kis és kompakt méretben semmi újdonságot nem kaptunk. Elektromos autók terén azonban ismét felcsillant a remény, hogy több autót is láthatunk majd az olasz gyártótól.
Első és legfontosabb egy crossover stílusú szedán lesz a Giulia feletti méretkategóriában immár modern és divatosan emelt karosszériával, ráadásul nem meglepő módon tisztán villanyhajtással jön el 2027-ben, hogy a BMW i5, az Audi A6 e-tron vagy épp a Mercedes-Benz EQE ellen szálljon ringbe. Természetesen ez alatt is változik minden, nevezetesen a Giulia is elektromos utódot kaphat hamarosan.
Ahogy más gyártók esetében, úgy itt is crossoveres felépítésre van kilátás, ami szinte összeforr az elektromos modellek terjedésével. Jean Philippe Imparato megerősítette, hogy nem klasszikus szedán, de nem is SUV lesz az újdonság, hanem valahol a kettő között igyekszik megtalálni a legjobb utat az Alfa, összpontosítva persze az elektromosoknál kulcsfontosságú aerodinamikára.
Imparato igyekezett tovább menni a részletekbe: „magasszintű teljesítmény és tágas utastér a cél, úgy, hogy közben az áramvonalasság se csorbuljon”. Mindezek alapján egy stílusos fastback sziluettre tippelünk, ami a STELLANTIS márkái esetében most amúgyis nagy divatnak örvend, elég csak a Citroen C5 X és Peugeot 408 párosra gondolni. Sokan kupé-crossovernek nevezik ezeket, de a korábbiakban használt fastback formátum is helyénvaló.
Noha az említett francia STELLANTIS-os modellek az EMP platform hosszított változatára épülnek, a nagyobb Alfa Romeo esetében az STLA Large architektúra lesz főszerepben, ami a tervezők számára több lehetőséget nyújt. Kilátásban van a kétmotoros hajtáslánc, ami a márkához méltóan tisztes teljesítményt tud szolgáltatni, illetve a pletykák szerint méretes akku és sportos futómű van kilátásban. A felsőkategóriás szedán mellé közepes Giulia utód és több SUV modell is érkezhet, bár utóbbiakról egyelőre nincsenek bővebb információk.
Ugyancsak lényeges, hogy szuperautó is a láthatárra került: a ’60-as évekbeli 33 Stradale inspirálhatja az újdonságot, amiről Jean-Philippe Imparato is elhintett néhány izgalmas részletet. „2023 első felében a sportosság terén láthatunk valami újdonságot. Mi egyetlen szóval jellemeznénk a márkánkat, ami a sportosság” – mondta a szakember. Azt is hozzátette, hogy kizárólag belsőégésű lesz a sportautó vagy tisztán elektromos, amivel a hibrid hajtást ki is zárhatjuk.
A francia vezető arról is beszélt, hogy az új sportmodell retro-hatású lesz, nevezetesen a fent említett 33 Stradale vonásaira utalnak majd vissza a jövevény idomai. Amennyiben az Alfa már a jövő évben piacra dobja a szóban forgó sportautót, úgy mindenképp benzinmotoros hajtást jövendölünk, méghozzá a Giulia QV-ből ismert 2,9 literes, V6-os turbómotor személyében.