A vásárlók joggal panaszkodnak az elektromos autók árai kapcsán, hiszen ugyanazt a tudást – és itt most egy kicsit vonatkoztassunk el a hatótávról, és koncentráljunk a méretekre, minőségre, teljesítményre – jóval drágábban kaphatják meg villanyos hajtáslánccal, mint benzinessel vagy akár dízellel. Ugyanakkor a gyártók részéről is érthető a panasz, hogy a méregdrága akkuk miatt az árrés, és így a profit még így is jóval kisebb, mint a hagyományos belső égésű modelleknél. Bár több gyártó is azt állítja, hogy utóbbi probléma hamarosan megoldódhat, talán a Mercedes-Benz az első, amely az EQE kapcsán most konkrétumokról is beszélt.

Egészen konkrétan a Mercedes-Benz pénzügyi igazgatója, Harald Wilhelm árulta el, hogy a 2022 második negyedéve óta piacon lévő EQE árrése eléri az E-osztályét, sőt, egy kicsivel talán meg is haladja azt. Ez pedig nagy szó egy elektromos autó esetében, és bár a kezdőár tekintetében azért jóval borsosabb az EQE, mint az E-osztály, súlyozva a teljesítménnyel már nem olyan óriási nagy a különbség – legalábbis százalékosan, ami persze forintokban számolva azért így is elég nagy.

Az EQE-n már - ugyan nem sokkal - több a profit, mint az E-osztályon

Egyébként Wilhelm úr azt is elmondta, hogy az EQS-nél ugyan egyelőre még nem éri el az S-osztály szintjét az árrés, de egyre jobban teljesít a legnagyobb villanyos modell is a profit terén. A nagyobb probléma persze az, hogy itt 30-60 – sőt, az EQS esetében akár 80+ – milliós modellekről van szó, így az „átlagos” elektromos modellek esetén továbbra is küszködni fognak a gyártók, hogy értelmezhető áron tudjanak profitábilis autókat kínálni. Noha a Porsche pénzügyi vezetője, Lutz Meschke is azt nyilatkozta korábban, hogy 2 év múlva a villanyos modellek árrése eléri majd a belső égésű típusokét, ám a német gyártó esetében szintén méregdrága autókról beszélhetünk.

Mindenesetre a prémium gyártók számára úgy tűnik, bőven van remény az elektromos jövő tekintetében, ám a „mainstream” gyártók továbbra is küszködni fognak azzal, hogy elérhető áron tudjanak majd hétköznapi modelleket kínálni úgy, hogy az számukra is megérje.