Ahogyan Szabó kolléga már bereklámozta, a hétvégén bemutatkozott a Mercedes-Benz második olyan négyajtósa, amely már a kezdetektől tisztán elektromos modellnek készült. A vadonatúj EQE a zászlóshajó EQS alá sorol be – akárcsak a hagyományosabb palettán az E-osztály az S-osztály alá. Aki elsőre kicsit összezavarodna, ne aggódjon: valóban nincs túl nagy különbség formák tekintetében az EQS és az EQE között.
Ellenben méretek tekintetében annál inkább, hiszen bár a szinte megegyező sziluett és arányok elég jól elrejtik a különbséget első ránézésre, de valójában körülbelül 30 centivel kisebb az EQE a nagytestvérnél – ez 4934 mm-es hosszt jelent. Ellenben a tengelytáv nem sokkal lett kisebb, ami a rövid hátsó túlnyúláson is látszik – a 3122 mm-es értékével itt kevesebb mint 9 centi a különbség. Egymás mellé állítva tehát szembetűnő a méretkülönbség, még ha az összkép szinte ugyanolyan is – talán a jobban lecsapott hátsó rész lehet igazán árulkodó.
A fehér a normál, a szürke az AMG csomagos kivitel - galéria
Persze azért az ördög a részletekben rejlik, így a jellegzetes EQ formanyelv alapján megalkotott fényszórók és első maszk esetében is bőven felfedezhetők különbségek, az EQE feliratok pedig alapból árulkodnak. Hátul sem lehetetlen megkülönböztetni a két autót, még ha talán ez is a legnehezebb feladat. Az eltérő 19 és 20 colos keréktárcsák is árulkodók lehetnek. Ami a légellenállási együtthatót illeti, nem véletlenül változott ilyen keveset az EQE az EQS-hez képest, hiszen 0,20-as értékükkel immár közösen birtokolják a világ leginkább aerodinamikus sorozatgyártású autójának járó címet.
Az utastérbe bepillantva szintén nincs könnyű dolgunk: bár a Hyperscreen az EQE esetében is feláras, ezúttal nem kaptunk képet arról, hogy milyen lenne az óriásképernyő nélküli EQE bele – bár jó eséllyel nagyon hasonló, mint az EQS esetében egy 12,8 colos multimédiás megjelenítővel és egy 12,2 colos digitális műszeregységgel. Ami az anyagok minőségét illeti, természetesen ezúttal is a legjobb matériákra számíthatunk, ahogyan a modern opciók terén is nagy az átfedés, így gyakorlatilag minden fejlett vezetéstámogató rendszer ugyanúgy elérhető hozzá.
A Hyperscreen az EQE-hez is elérhető, de ezúttal nem kaptunk képet az alapkivitelről
Ami a hajtásláncot illeti, egyelőre csupán egy változatot mutattak meg a németek: a 350-es jelölésű kivitel a hátsó kerekeket hajtja 292 lóerővel, míg a maximális nyomaték 530 Nm. Később persze jönnek majd az erősebb, összkerékhajtású verziók, és valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy érkezik majd az 53-as jelölésű AMG változat, ami az EQS lemezei alatt most mutatkozott be.
Ami az akkumulátort illeti, a 90,6 kWh-s egység a WLTP ciklus alapjá 660 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, ráadásul DC gyorstöltéssel 10-ről 80 százalékra mindössze 31 perc alatt lehet felpumpálni. Ez körülbelül 460 kilométernyi hatótávot jelent fél óra alatt, ami már kellemesnek mondható, már ha rendelkezésre áll a megfelelő töltő és ideálisak a körülmények. Az EQE-hez a hátsó kerekeket akár 10 fokban elfordítani képes négykerékkormányzás és a légrugós futómű is elérhető, amely 120 km/h-nál körülbelül 2,5 centivel leengedi a karosszériát a még jobb aerodinamika érdekében, míg a 40 km/h alatt manuálisan megemelhető ugyanennyivel, hogy megbirkózzon a városi akadályokkal.
A fényszórók élesebbek, az első maszk nagyobb, hátul pedig rövidebb az EQE, mint a nagytestvér
Az EQE-ről egyelőre nem árultak el többet a gyáriak, de hamarosan biztosan érkeznek majd a részletek is. Az árról egyelőre szintén nincs információ, de ha az S-osztály és az E-osztály közötti különbségből indulunk ki, akkor – beleszámolva azt is, hogy az EQS beszállója 450+ jelöléssel erősebb az alap EQE 350-nél – 30 millió alatti beszállóval számolhatunk. Erre persze egyelőre nem vennénk mérget.