Az Audi az aktuális A6-ra és A7-re épülő vadonatúj, ma bemutatott S6/S7 páros esetében – hozzátesszük, minden bizonnyal az ügyfelek nagy örömére – a dízelbotrányra, illetve a dízelutálatra fittyet hányva a dízeltechnikára szavazott: az európai S6-ban és S7-ben egy friss fejlesztésű, 48 V-os elektromos rásegítéssel is ellátott 3-literes, V6-os dízelmotor dolgozik.
Persze (nem meglepő módon) nem mindenhol merte meglépni az Audi a dízelmotort: például az Egyesült Államokban, az ázsiai piacokon és a Közel-Keleten az aktuális RS4-ben megismert 2,9 literes, V6-os benzines biturbó TFSI-vel debütált az új S6 és S7, 450 lóerőt, valamint 600 Nm-t csatasorba állítva. De hogy mire is képesek a számunkra relevánsabb európai dízelváltozatok? 100 lóerővel gyengébbek, nyomatékuk viszont épp ennyivel magasabb, tehát 350 lóerőt és 700 Nm-t produkál a 3-literes TDI az új Audi S6/S7 párosban.
Szívó V10 után V8 TFSI, most pedig V6 TDI: 350 lóerős dízelmotorral debütált az új (európai) Audi S6/S7 páros
A komoly teljesítmény elérésében a két ‘hagyományos’ turbó mellett egy elektromos feltöltő is segíti a V6-os turbódízelt, az új 48 V-os fedélzeti rendszerben rejlő lehetőségeket kihasználva. Az elektromos feltöltő, amihez hasonlót a 435 lóerős V8-as dízelmotorral szerelt Audi SQ7-ben már láthattunk, egyfelől spontán gázreakciót tesz lehetővé, másrészt pedig az ún. boost-funkció révén a teljesítményt is képes némileg fokozni. Az MHEV névre keresztelt ‘mild hibrid' technológia a hatékonyságot is javítja, például már 22 km/h alatt működésbe tud lépni a start/stop rendszer.
Az Audi szerint a gyakorlatban akár 0,4 l/100 km-es fogyasztáscsökkenést eredményez a 48 V-os MHEV rendszer, így az új S-modellek vegyes fogyasztása – immár az új, valós körülményeket modellező WLTP mérési ciklus szerint – mindössze 6,2-6,5 l/100 km. Mindemellett az új dízel az S6 szedánban kereken 5, az S6 Avant (kombi) és az S7 esetében pedig 5,1 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt tesz lehetővé. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ban. A Quattro összkerékhajtás és a 8-fokozatú Tiptronic automataváltó szériában jár az újdonságokhoz.
Nehéz jobb sportos utazóautót találni az új S6 Avantnál... – Audi A6/S7 galéria
A ‘csomaghoz’ a műszaki oldalon egyebek mellett 10/20 mm-rel (S6/S7) lejjebb ültetett sportfutómű, ‘sport’ hátsó differenciálmű, adaptív lengéscsillapítás, 20 colos kerékszett, négykerék-kormányzás és elöl 400, míg hátul 350 mm átmérőjű tárcsákkal operáló fékrendszer is jár. Opcionálisan kerámia fékrendszer, 21 colos kerékszett és légrugózás is kérhető.
A látványt a nagy kerekek mellett sportosabbra szabott lökhárítók és küszöbborítások, 2x2 kipufogóvég, valamint számos apró díszítés hivatott fokozni, míg belül az Alcantara sportülések jelentik a fő változást a 'sima' A6/A7 modellekkel összehasonlítva, persze a jobb alapfelszereltséggel kiegészülve. Az új S6, S6 Avant és S7 trió nemsokára – állítólag nyártól – hazánkban is megrendelhető lesz, a magyarországi árakról azonban még korai beszélni.
Belül nem sok minden árulkodik arról, hogy nem egy 'sima' Audi A6/A6-ben ülünk – galéria
Végül egy költői kérdés: vajon hány hengeres lesz a következő Audi S6/S7 abból kiindulva, hogy a két generációval ezelőtti S6-ban még egy V10-es szívó benzines dolgozott, az előzőben egy biturbós V8 TFSI, a mostaniban pedig már egy (ráadásul dízel) V6-os? Mi ezek után már nem lepődnénk meg a négy hengeren sem, nyilván valami komolyabb elektromos rásegítés kíséretében...

