A Porsche rendhagyó módon, felülről lefelé építkezve bővíti első teljesen elektromos modellje, a Taycan kínálatát. Legutóbb a Taycan 4S-t köszönthettük, amely 41 millióra mérsékelte a típus beszállóját. Az új alapmodell ezt a trendet folytatja, de kompromisszumokat is kíván érte.

De mi is teszi olcsóbbá az egyszerűen csak Taycan névre hallgató alaptípust? Elsősorban az, hogy a négy helyett csak a hátsó kerekeit hajtja, vagyis hiányzik az elektromotor az első tengelyről. Sebaj, azért hátra így is jut 408 lóerő már az alap akkumulátorral is, ami egyébként a 4S-ben is megtalálható Performance csomag, 79,2 kWh-s teljesítménnyel. Erre tolhatunk át a ’Plus’ utónevű verzióval, amelynek 93,4 kWh-ja mellé még 476 lóerő is jár. A teljesítményadatokról nem árt tudni, hogy rajtautomatikával, átmenetileg számíthatunk tengernyi lóerőre, de állandó jelleggel is jelen van azért 326 és 380 lóerő, meg persze 345 és 357 Nm nyomaték "alapjárattól", ami pont elég a hátsó abroncsok megizzasztására.

326 lóerő és 345 Nm - ennyi a Taycan alsó szintje

Mivel azonban a súly (akkupakktól függően 2050 és 2130 kg, ami mínusz 90 kiló) és az éhes szájak száma is kevesebb, a hatótáv minden eddiginél jobb: WLTP szerint akár 484 kilométer egyetlen feltöltéssel a nagyobb akkupakkal – Taycan még nem volt ennyire hatékony. Az alap akkucsomag is elég akár 431 kilométerre. A Porsche nem ennyire optimista, inkább realista, így saját adatnak 340 és 385 kilométert ad meg, ami 20-20 kilométerrel jobb, mint az összkerékhajtású 4S saját adata.

A Porsche szerint 340-385 kilométer tehető meg egy feltöltéssel a leghatékonyabb Taycan-nal

Porschéről beszélünk, így ideje a menetteljesítményekről is beszélni. Hiába az overboost módban különböző csúcsteljesítmény, a 0-100-as sprint egységesen 5,4 másodperc, a végsebesség pedig 230 km/h – a nagyobb akku plusz ereje inkább csak 100 felett jelentkezik. Innen 200 km/h-ig a gyengébb 12,2, az izmosabb pedig 11,1 másodperc alatt gyorsul. A combosabb akkumulátor felára egyébként nagyjából 2,2 millió forint.

Az opciós lista rendkívül gazdag, de néhány tétel csak az összkerékhajtású testvérekhez kérhető

Az euróárfolyam okán a 30 milliós ár alá nem tudott bemenni így sem a Porsche Taycan, de a 32 millió forintos indulóár így is látványos tud lenni, főleg, hogy ennyiért már 19 colos kerekeket, bőr-műbőr belső kialakítást, elektromos ülésállítást, a teljes okos műszerarzenált és LED-es fényszórókat is kapunk, igaz, az opciós lista is meglehetősen gazdag, például csábító a hátsó önzáró differenciálmű lehetősége, de azt csak az adaptív légrugózással lehet kombinálni, épp úgy, mint a hátsókerék-kormányzást. Ez a trió pedig metálfényezéssel, kulcs nélküli rendszerrel, tolatóradarokkal és kamerával, ülésfűtéssel és BOSE hifivel megtámogatva már önmagában 4,3 milliós pluszt ad ki. A nagyobb akkuval és még néhány dologgal gond nélkül eljuthatunk a 40 milliós árig - ehhez szélsőségekbe nem is kell bocsátkoznunk. De ez még mindig csak annyi, mint a Taycan 4S alapára - utóbbi azért is kiváltságos helyzetben van, mert számos teljesítményfokozó csak hozzá vagy a még izmosabb modellekhez érhető el, például a karosszéria dőlését akadályozó rendszer vagy a karbon-kerámia fékrendszer.