A Kia (is) teljes erőbedobással igyekszik meglovagolni a crossoverek iránti egyre inkább növekvő ügyfél-érdeklődést, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy gombamód szaporodnak a koreaiak kínálatában a különféle méretű, illetve kategóriájú szabadidőmodellek. Erre legjobb példa az új XCeed, amiről egyre több részletet elárul a gyártó. Nem csoda: a kompakt crossover premierje két hét múlva esedékes.

A múlt héten a Kia Seltos nevű kompakt SUV-ról számoltunk be, amit globális modellként jelöltek meg a gyáriak, de nem tudunk egyelőre magyarországi, illetve európai forgalmazásról, az viszont biztos, hogy a Ceed crossover változata, a június 26-án bemutatásra kerülő XCeed hazánkban is elérhető lesz.

Felismerhetően Ceed a Kia XCeed, de a formatervezők alaposan átdolgozták az autót és egyedi crossovert készítettek belőle

Az XCeed a sikeres Ceed modellcsalád negyedik tagja a ‘sima’ ötajtós ferdehátú, az SW kombi, a szintén ötajtós, sportos hátsójú ProCeed után, a vásárlói trendek alapján pedig nem kérdés, hogy igazán szép sikerek várnak az XCeed-re. Ráadásul a Kia tényleg komolyan vette a feladatot: számos gyártó hasonló, ‘gólyalábakra állított’ kompakt crossover(es) típusaival ellentétben az XCeed nem csak egy emelt Ceed, hanem formaterve is egyedi – persze a Ceed-ek jellegzetes formajegyeit megtartotta a család negyedik tagja is.

A Kia sajtóanyagát idézve az XCeed kupé-vonalakkal és kifejezetten európai stílusú formákkal érkezik, amiben az is benne van, hogy a modell kimondottan az európai vásárlók ízlése szerint készült, tehát az elsődleges célközönség ‘mi’ vagyunk. A sajtóanyag szerint a sportos vonalakkal büszkélkedő újdonság a hagyományos SUV modellek alternatívájaként érkezik a kínálatba.

Elölnézetből a 'legCeed-ebb' az új Kia XCeed – ritka igényes munka

A kupé-jellegű formaterv a Kia frankfurti központjában született, Gregory Guillaume, a márka formatervezésért felelős európai alelnökének vezetésével. Az emelt hasmagasság és a hagyományos SUV modellekénél alacsonyabb üléshelyzet kifejezetten sportossá teszi az XCeed vezetési élményét, ugyanakkor tökéletes, és a kompaktokénál teljesebb kilátást garantál a mindennapok forgalmában. Tehát olyan pozícióra számíthatunk, mint egy kategóriával lejjebb a Stonic esetében, amely inkább a kisautó Rio kissé megnövelt és magasított változata, mint egy önálló SUV - végtére is arra a feladatra ott van a Sportage.

A legújabb bejelentés és ízelítő alapján már a belsőről is tudhatunk ezt-azt. A nagy újdonságot a 12,3 colos digitális műszercsoport lehetősége jelenti, ami már a bevezetéstől elérhető lesz opcionálisan, később pedig a többi Ceed modell kínálatában is megjelenik. A Supervision nevet viselő megoldás 1920x720 pixeles felbontással tárja elénk az információkat és a gyártó elmondása szerint a képfrissítése is nagyon gyors lesz. Ennél sarkalatosabb kérdés, hogy a digitális panel szabadságát mennyire használják ki a fejlesztők, vagyis hogy egy újabb dísszel vagy hasznos kiegészítővel lesz-e dolgunk.

Az új XCeed beltere valószínűleg megegyezik majd a Ceedével, csak éppen digitális műszercsoportot kaphat opcióként

A lemezek alatti technikáról egyelőre semmit nem mondott a gyártó, ám nem kérdés, hogy a Ceed-família technológiai megoldásait, illetve hajtásláncait köszönthetjük majd a lemezek alatt. Azt nem tudjuk, hogy vajon a kis 1-literes, 120 lóerős, 3-hengeres belépőmotor is helyet kap-e a többi Ceed-nél kicsit magasabbra pozicionált XCeed-ben, de a 140 lóerős 1,4 literes turbós benzines biztosan a kínálat gerincét fogja képezni és persze dízelmotor is lesz – sőt, a pletykák szerint rövidesen egy konnektorról is tölthető, vagyis ún. plug-in hibrid hajtásláncot is kapni fog a(z X)Ceed. A vadonatúj XCeed premierje június 26-án lesz.