
Már lassan három hete, hogy beszámoltunk róla: egyes értesülések szerint már Genfben bemutatkozhat a Kia Ceed crossover verziója, amely az XCeed nevet kaphatja. Most maga a gyártó is hírt adott az újdonság felől, méghozzá egy sejtelmes digitális rajz képében, és bár azt továbbra sem árulták el, hogy a svájci seregszemlén láthatjuk-e majd az autót, egyre inkább úgy tűnik, hogy a korábbi információk helyesek voltak, és valóban már most leleplezhetik a koreaiak az új crossovert – legalábbis mi nagyon bízunk benne.
Ahogyan az lenni szokott a skicc ezúttal is kissé túlzó lehet: dinamikus tetőív, rejtett kilincsek, hatalmas felnik, és akkor a visszapillantók hiányáról még nem is beszéltünk. A valóságban ennél azért jóval visszafogottabb lehet majd a modell, de mindenképpen bizakodásra adhat okot a mostani ízelítő, ami alapján akár úgy tűnhet, hogy nem csak simán egy megemelt, műanyag elemekkel körberakott Ceedet kapunk, hanem a tervezők komolyabban is hozzányúltak a formákhoz – aztán könnyen lehet, hogy mégis csalódunk majd.
Szemből persze biztosan nagyon sok lesz a közös, ahogyan egyébként minden Kiában, de hátul valamivel sportosabb formák köszönhetnek vissza, mint a klasszikus ötajtós Ceed esetében. Az újdonság egyébként a Stonic és a Sportage közé sorol majd be, és olyan ellenlábasoknak mehet neki, mint például a Volkswagen T-Roc – a németek sikereiből kiindulva pedig sokat várhatnak majd a koreaiak is az új crossovertől.
A pesszimistábbak szerint csak néhány crossoveres elemet kapunk majd
Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha az utastérben szinte egy az egyben a Ceed formáira számítunk – bár a hírek szerint egy méretes digitális műszerfal is debütál majd az újdonságba, ami később a többi testvérben is megjelenik majd. Sokan egyébként elég pesszimisták, és a korábbi kémfotók alapján akár igazuk is lehet: szerintük az újdonság inkább a Ford Focus Active filozófiájában készül majd el, így szinte minden marad, és csak egy emeltebb futóművel és crossoveres elemekkel gazdagodik majd a Ceed.
Mindenesetre az utastér mellett a hajtásláncok is közösek lehetnek, így az egyliteres háromhengeres turbós mellett az 1,4 literes négyhengeres és 1,6 literes dízelmotor kerülhet majd a pletykák szerint XCeed néven érkező típusba – nekünk egyébként tetszik ez a típusjel. A későbbiekben akár egy konnektoros hibrid rendszer is bemutatkozhat, amely ugyanaz lehet majd, mint amit a Niro PHEV lemezei alatt már tesztelhettünk. Mindenesetre kevesebb, mint két hét van a Genfi Autószalon megnyitójáig, így legkésőbb addigra mindenre fény derül majd.
