Az Audi sokakat meglepett, amikor nemrég bemutatták az új S6/S7 párost: a dízelbotrány, és annak ellenére, hogy a vezetés szerelmesei mindig is a benzines egységekre esküdtek, a négykarikások – és az még furcsább, hogy csak Európában – gázolajos erőforrást rejtettek a lemezek alá. A méretes négyajtós és kombi modellek esetében azért még védhető ez a lépés, ahogyan az SQ5-nél is, ám az Audi most leleplezte az új S5-öt is, amely szintén dízelmotort kapott – ez pedig már igencsak fájó lehet a sportos kupé modellek kedvelőinek.
Az erőforrást leszámítva egyébként sok minden nem változott: a külcsín gyakorlatilag érintetlenül maradt, így továbbra is agresszív légbeömlőkkel és mutatós elemekkel csábítgatja a vásárlókat, ahogyan az utastérben is sportos részletekkel találkozhatunk az S-logók, a sportkormány vagy éppen az Alcantara betétek képében. Tulajdonképpen tehát valóban csak a motort cserélték ki, amire nyilván megvan a magyarázat, még ha az autózás szerelmeseit ez nem is vigasztalja.
Ami az S6-nál és az SQ5-nél még megbocsátható, itt már fájó - galéria
A korábbi, 354 lóerős, háromliteres V6-os turbós benzinest egy ugyanilyen dízelmotor váltotta, amely 347 tagú ménest és 700 Nm-es csúcsnyomatékot kínál – utóbbi egyébként 200 Nm-es gyarapodást jelent a benzineshez képest. Az egységet az Audi már jól ismert, 48 Voltos elektromos rendszere is támogatja, az erőátvitelről pedig nyolcfokozatú automata váltó gondoskodik, ami mind a négy kerék irányába továbbítja az erőt.
Mindez 4,8 másodperces 0-100-as sprintet jelent a normál Coupé és 4,9 szekundumot a Sportback esetében – a végsebesség egységesen 250 km/h-van van limitálva. Ez egyébként mindössze egy tizedmásodperces lassulást jelent a korábbi benzineshez képest, miközben a vegyes fogyasztás 19 %-kal lett jobb – a négykarikások a lágy hibrid rendszernek is köszönhetően 6,2 literes átlagot ígérnek.
Kívül-belül nincs változás - galéria
Ugyan mások nevében nem nyilatkoznánk, azt kell mondanunk, hogy minket ez nem igazán vigasztalna ebben az esetben. Az árak valószínűleg nem változnak majd lényegesen a benzineshez képest, de egyelőre még nincsenek hivatalos számok. Európán kívül egyébként sok helyen marad a korábbi, benzines V6, így akárcsak az S6 és az S7 esetében, az S5-nél is az öreg kontinenst „kiváltsága” lesz a gázolajos változat.

