A Renault már számtalan ízelítőt megosztott a Kadjart váltó vadonatúj Australról, ám azt eddig nem árulták el, hogy mikor mutatják majd be a kompakt crossovert. Most néhány belső ízelítő fotó mellett végre ezt is megosztották velünk a franciák: egészen pontosan március 8-án leplezik majd le a sokak által várt újdonságot.

Az új képeken csupán néhány részletet láthatunk, de ezek alátámasztják azt, amit már a korábbi skicc alapján is sejthettünk: modern sarkos formák jellemzik majd az Austral utasterét, amely részleteiben ugyan sok helyen eltér majd a Renault Mégane E-Tech megoldásaitól, összességében mégis nagyon hasonló összképet mutat majd.

Harman Kardon hifi és hangulatvilágítás is lesz - ez nyilván egy jól felszerelt változat

Olyannyira igaz lehet ez, hogy a korábban megosztott rajzot összehasonlítva az elektromos Mégane képeivel, jól látható, hogy a műszerfal jó része, de legalábbis a műszercsoport és a függőleges multimédiás megjelenítő párosa szinte megegyezik majd a két autóban. Persze több ponton is lesznek eltérések, mint például a kardánalagút jelenléte az Australban – lévén nem egy tisztán elektromos modellről van szó. A látványos formák és modern megoldások mellett 30 liternyi tárolóhelyet, praktikus megoldásokat és jobb hangszigetelést ígérnek az utasok számára kínált nagy tér mellett.

A korábbi fotókon az alapos matricázás ellenére azért elég sok részletre fény derült: az Austral kívül is egyértelműen az elektromos Mégane E-Tech formanyelvét viszi tovább eggyel nagyobb méretben. Elöl és hátul egyaránt nagyon hasonló LED fényszórókat fedezhetünk fel, és az amolyan szögletesen kerek alapformák is ismerősek lehetnek. Azért, ha alaposan megnézzük a fotókat, jól látszik, hogy pont az is volt a célja a franciáknak, hogy az álcázással a Méganehoz nagyon hasonlóvá tegyék az újdonságot, így néhány jellegzetes, eltérő részlet még biztos feltűnik majd.

Ránézésre nem lesz gond az anyaghasználattal sem

Az Austral egyébként 4,51 méter hosszú lesz majd, és a Renault-Nissan csoport közös CMF-CD3 platformjára épül, amelyet az új Qashqai is használ. Ami a hajtásláncokat illeti, többféle, jellemzően lágy hibrid egységet is kapunk majd, melyek között lesz egy vadonatúj, 1,2 literes turbós benzines is, amelyet egy 48 Voltos lágy hibrid rendszer támogat majd.

Az újdonság dízelmotorral már egyáltalán nem lesz elérhető, és valamilyen formában a benzinesek mellé is csatlakozik majd elektromos rendszer. A legerősebb variáns 200 lóerős lesz. A tesztek már közúton is javában zajlanak, és Franciaország, Spanyolország, Németország és Románia útjain 900 pilóta összesen 600 ezer kilométert tesz majd meg 100 prototípussal, amihez további 1,4 millió tesztkilométer csatlakozik mesterséges körülmények között.

Nem csak belül, kívül is mutatós lesz az újdonság

A bemutatóra tehát egy hónapot kell még várnunk, de a Renault nagyon szeretné, ha folyamatosan a közbeszéd tárgya lenne az Austral, így nem lepődnénk meg, ha addig is még több kedvcsinálóval jelentkeznének a franciák.