Mintha csak a magyarországi piacra született volna a Mercedes-Benz legújabb büszkesége, a GLB, pedig a tanulmány még csak nem is Európában, hanem Kínában, a Sanghaji Autószalonon debütált. De tekintettel arra, hogy 7 (5+2) személyes kialakítást kapott, jogosult lenne a hazánkban nyártól életbe lépő, nagycsaládosoknak járó 2,5 millió forintos állami támogatásra is.
Nem kérdés, hogy szuper lenne, ha a Mercedes valóban meglépné a GLB sorozatgyártását, amire különben komoly esély van, de egyelőre csak egy tanulmányautóról beszélhetünk. És hogy miről is van szó pontosabban? A csillagos márka kompakt modellsorozatának legnagyobb tagjáról.
Rendkívül ígéretes a Mercedes GLB tanulmány – galérián a kompakt 7-személyes SUV
Igen, jól hallották, kompakt, hiszen a GLB azon a padlólemezen nyugszik, amelyen az új A-/B-osztály, valamint a CLA széria. Tulajdonképpen a GLA utódjának is tekinthetnénk a GLB-t, de véleményünk szerint nem véletlenül nevezték inkább GLB-nek a gyáriak: később debütálhat egy kisebb, szigorúan ötszemélyes GLA crossover is, a GLB pedig a GLA nagytestvére lehet, már ha tényleg megszületik szériában.
A koncepcióautó különben igencsak látványosra sikeredett és a tervezők hangsúlyosan terepes kinézetet kölcsönöztek a modell számára – elég csak ránézni a terepgumikra, a tetőn elhelyezett ködlámpákra vagy a műanyag koptatóelemekre, de a dobozforma is a terepes irányvonalat erősíti. Na meg persze a praktikumot: a jó helykihasználás révén a 4634 mm hosszú, 1890 mm széles és 1900 mm magas GLB, aminek tengelytávolsága 2829 mm, akár hét személy számára kínál helyet.
Az új GLB koncepció akár hét személy számára kínál helyet – galéria
A leghátsó üléssor persze inkább csak szükségüléseket takar, melyek mögött nem sok csomagtér marad, de két gyermek vagy két kisebb termetű felnőtt biztosan elfér majd itt. A harmadik üléssor üléseit el lehet süllyeszteni a csomagtér padlójába, a második üléssor székei pedig hosszirányban 140 mm-es tartományban állíthatók, így kedvünkre tudjuk variálni a 2. és a 3. sor helykínálatát vagy a csomagtér méretét. Öt üléssel persze ennek köszönhetően óriási hátsó lábtér alakítható ki.
A beltérben nincs sok meglepetés: az új generációs kompakt Mercedes modellek enteriőrje köszön vissza a GLB-ben és persze nem hiányozhat a beszédvezérléssel is irányítható MBUX! multimédiás rendszer sem. A tanulmány anyaghasználata a legjobb, amit csak elképzelhetünk, bár a szériamodell vélhetően kicsit szerényebb lesz, máskülönben garantáltan megfizethetetlen lenne. A formavilág viszont abszolút véglegesnek tűnik.
És a hajtáslánc? Örömmel jelentjük, nem elektromos: a GLB motorházteteje alatt a Mercedes friss fejlesztésű, M260 kódjelű 2-literes, 4-hengeres benzines turbómotorját találjuk, amelynek 224 lóerejét és 350 Nm csúcsnyomatékát egy nyolcfokozatú duplakuplungos DCT automataváltó továbbítja mind a négy kerékhez a 4Matic összkerékhajtáson keresztül.
A 4Matic rendszer nyomatékelosztása Off-road üzemmódban 50:50 százalékban fixálható a két tengely között. A GLB összességében rendkívül ígéretesre sikeredett, úgyhogy már alig várjuk a szériaváltozatot!
Az utastér megoldásai, formajegyei ismerősek a Mercedes aktuális kompakt modelljeiből – galéria