Habár az Alpina működésében 2024-ig lényeges változás nem még biztosan nem történik, mióta hivatalossá vált, hogy a BMW megvette a márkát, nehéz ettől eltekinteni. Az Alpina egyébként eddig is nagyon szoros együttműködésben dolgozott a bajorokkal – hiszen a BMW már modelljeinek fejlesztése során is betekintést engedett az Alpinának, hogy a buchloei márka igazán minőségi munkát tudjon végezni. Így történt ez a frissített 3-as esetében is, amelynek múlt heti bemutatkozása után az Alpina máris leleplezte saját átiratát benzines és dízel verzióban is.

Ami a külcsínt illeti, a B3 és a D3 S az Alpinától megszokott módosításokat és stílusjegyeket kapta meg, beleértve az elegáns árnyalatokat, a dinamikus, de mégsem túlzó lökhárítókat, légterelőket és kipufogókat, a jellegzetes, kifinomult matricázásról és keréktárácsákról már nem is beszélve. Az utastérben az Alpinától megszokott módon még exkluzívabb anyagokkal és kidolgozással találkozhatunk, beleértve az Alpina plaketteket és logókat is. Szokásokhuz híven ezúttal is finoman átdolgozták az új Curved Display műszeregységének grafikáját.

A D3 S is hatalmas teljesítményt vonultat fel - galéria

Ami a teljesítményt illeti, ahogyan az Alpinától megszokhattuk, ezúttal is a legvadabb BMW M variáns, azaz az M3 volt a viszonyítási pont. A B3 háromliteres, hathengeres, duplaturbós motorja 495 lóerőt és 730 Nm-t biztosít, természetesen a jól ismert, de az Alpina által kalibrált nyolcfokozatú automata váltón keresztül, amely mind a négy kerék felé küldi az erőt.

Az Alpina természetesen nem csak átprogramozta a motort, hanem több alkatrészt is egyedi elemekre cserélt, hogy elérje ezt a teljesítményt, ami egyébként 33 lóerővel nagyobb, mint a frissítés előtti verzió esetében. A négyajtós B3 így 3,6, a Touring pedig 3,7 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet, a végsebességük pedig sorrendben 305 és 302 km/h.

Még jobb minőséggel csábítanak az Alpina modellek - galéria

A dízel D3 S kivitelekben is háromliteres, soros hathengeres erőforrás lapul,amely 355 lóerőt, de ugyanúgy 730 Nm-es nyomatékot képes leadni – ugyanúgy összkerékhajtáson és nyolcofokozatú automata váltón keresztül. A szedán így 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 273 km/h-s végsebességre képes, a Touringnak pedig 4,7 szekundumra van szüksége a 0-100-as sprinthez és 270-ig tarthat a száguldás.

Természetesen a futómű sem maradt változatlan: az Alpina Sport Suspension névre hallgató megoldás új rugókat, gátlókat és stabilizátorokat kapott, a lengécsillapítók pedig a beállított vezetési módtól függően változtatják a keménységet. A jobb visszajelzések érdekében a kormányt is áthangolták, valamint méretes, elöl 395, hátul pedig 345 milliméteres féktárcsákat kapott az autó, amelyeken kék, Alpina jelzésű nyergek feszülnek.