A BMW nem teketóriázott sokat, és a tegnapi ízelítő után gyorsan le is rántotta a leplet a frissített 3-asról, amely sok meglepetést ugyan nem hozott, és nem is szabták át lényegesen az arcát, mégis azonnal észrevehető a ráncfelvarrás. A megújulás az utastérben is rögtön tetten érhető, ám a lemezek alatt nem történt komoly változás – erre persze nem is volt szükség, hiszen a modell hajtáslánc-kínálata így is kifejezetten naprakész.
Ami a külcsínt illeti, a kicsivel nagyobb, hangsúlyosabbá vált, de a rajongók szemében talán még elfogadható méretű vesék és az enyhén átszabott lámpák – amelyeknél a valódi változást talán nem is az alsó kis bevágás eltűnése, hanem a nappali menetfények megváltoztatása hozta – megtették hatásukat, és akkor a dinamikusabbra szabott lökhárítóról még nem is beszéltünk.
A Shadow Line alapáras lett, de kérhetjük fényes verzióban is a veséket
Hátul már szemfülesebbnek kell lennünk, de azért a sportosabbra vett lökhárító itt is feltűnhet. Érdekesség, hogy a Shadow Line csomag ezentúl az alapfelszereltség része lesz, szóval valóban szerette volna a BMW, ha dinamikusabb képet fest a 3-as – bár opcióként még mindig választhatjuk az ezüstös kiegészítőket.
Az utastér legnagyobb újdonsága a szélesebb körű online funkciókat kínáló BMW 8.0 operációs rendszert futtató ívelt kijelző páros, amely ezentúl magában foglalja a klíma kezelőszerveit is, így a középső légbefúvók közül eltűnt a korábbi panel. A BMW legendásan szép automata előválasztó karjaitól is búcsút kell vennünk, ugyanis a friss hármasban már csak egy kis billenőkapcsoló tölti be ezt a szerepet. Mondanunk sem kell, hogy néhány új opció is megjelent az utastérhez és a külsőhöz egyaránt – például új színek és keréktárcsák.
A hatalmas képernyők száműzték a klímapanelt is - galéria
A lemezek alatt nagy újdonság nincs: a hajtáslánc-kínálat továbbra is igen széles, benzinesből négy, konnektoros hibridből kettő, dízelből pedig szintén négyféle kivitel elérhető. Benzinesből a 18i (154 LE/250 Nm), a 20i (184 LE/300 Nm), a 30i (245 LE/400 Nm) és az M340i (374 LE/500 Nm) áll rendelkezésre, és míg a nyolcfokozatú automata váltó minden verzióban alapfelszereltség, az xDrive összkerékhajtás az M340i-ben alapból benne van, a 20i-hez és a 30i-hez opcióként elérhető.
Dízelfronton a 18d (150 LE/320 Nm), a 20d (190 LE/400 Nm), a 30d (286 LE/650 Nm) és az M340d (340 LE/700 Nm) választható, és az automata váltó, valamint az xDrive kapcsán ugyanaz a helyzet, mint a benzineseknél – az automata mindegyikhez jár, az összkerékhajtás pedig a 20d és a 30d esetén rendelhető, az M340d-ben pedig alapból benne van.
Már csak egy kis billenőkapcsolót kapott a váltó - galéria
Van két konnektoros hibrid egység is: a 20e jelölésű kivitel 204 lóerős összteljesítmény és 350 Nm-es nyomatékcsúcsot kínál, míg a 30e 292 lóerőt és 420 Nm-t állít csatasorba – természetesen automata váltó jár hozzájuk, a 30e-hez pedig összkerékhajtás is elérhető. A frissített 3-as hamarosan elérhető lesz majd, és bizonyára drágulni fog majd, mint minden más is.

