Számtalanszor írtuk már le, hogy oldalunkon miért foglalkoztunk mindig is az Alpina modelljeivel, amikor más „tuningcégek” termékeiről nem írtunk. Nos, rendszeres olvasóink tudják, hogy azért, mert nem egy tuningcégről, hanem egy önálló gyártóról van szó, amely nem a kész BMW-ket, hanem a bajorok részéről már egyébként is kifejezetten az Alpina számára előkészített alapokból saját maguk gyártják le az autókat. Azonban most nagy változás következett be az Alpina életében, ugyanis olyannyira „gyári” lett a vállalat, hogy a BMW meg is vásárolta.
Ezzel tehát a BMW a MINI és a Rolls-Royce után újabb márkát tudhat csoportjában, amely bár nem feltétlenül hasonlítható a két angol gyártóhoz, mindenképpen figyelemre méltó. A gyakorlatban egyébként sok változás nem lesz – legalábbis egyelőre –, hiszen a vásárlók szempontjából továbbra is hasonló módon üzemel majd az Alpina, tehát nem olvad be a BMW-be. Sőt, alkatrészeit, kiegészítőit és az eladásokat is változatlan formában folytatják, csupán annyi történik, hogy a már egyébként is az Alpina számára készülő modelleket ezentúl teljes mértékben a bajorok gyáraiban fejezik be, és nem küldik tovább Buchloeba, ahol eddig folyt az autók építésének befejezése.
Általában az M-es BMW-k teljesítményszintjét hozzák az Alpinák, de amiből nincs M-es...
Az Alpina egyébként igen tekintélyes múltra tekint vissza, hiszen Burkhard Bovensiepen még 1965-ben alapította, majd a 70-es években hatalmas sikereket értek el a motorsportok világában, hogy aztán 1983-ban önálló gyártóként ismerjék el a márkát. Az Alpina és a BMW azóta is nagyon szoros kapcsolatban volt egymással, a létjogosultságukat pedig az adta, hogy az M divízióval ellentétben nem a végletes sportosság és teljesítmény irányába mentek el, hanem a hatalmas erőt harmóniába állították az eleganciával és a kényelemmel.
... ott az Alpina modelljei jelentik a csúcsot - például az XB7 és a B7 esetében
Ettől még persze csúcsmodelljeik teljesítményszintje közel megegyező a BMW M modellekkel, sőt, vannak olyan típusok, amelyeknél egyedülálló teljesítményt kínálnak – mint például az X7 vagy a 7-es sorozat, amelyekből a BMW nem kínál vérbeli M verziót, az Alpina (XB7 és B7) viszont hozza azt a teljesítményszintet. Az üzlet anyagi oldaláról semmilyen információ nem érkezett a két vállalat részéről, de annyi bizonyos, hogy az ügyfelek szempontjából nem sok változás lesz még legalább öt évig, hiszen akkor veszi át teljesen az irányítást a BMW.