Az Alpina több mint egy egyszerű tuningcég, hiszen alkotásai a BMW-vel szoros együttműködésben készülnek el, és minden téren a legjobb minőséget képviselik – már a fejlesztés során bekapcsolódnak, így szinte párhuzamosan mutatják be újdonságaikat a bajorokkal. Erre kiváló példa a vadonatúj B7 is, amely a 7-es sorozat alaposan frissített változatára épül, és már most, alig egy hónappal a bajor óriás bemutatója után le is leplezték a buchlóiak.
Ezúttal persze valamivel könnyebb dolguk volt, hiszen az alapok változatlanok maradtak, így a B7 esetében is inkább csak egy alapos ráncfelvarrásról beszélhetünk, de ahogyan megszokhattuk, az Alpina mérnökei ezúttal is a legtöbbet hozták ki a BMW modelljéből. Noha az Alpina sosem sajnálta a fáradtságot, hogy a saját stílusára formálja az adott típusokat – és ezalatt főleg a lökhárítók átszabását értjük –, legtöbbször azért inkább az M csomagos kivitelekre hajaztak autók, még ha mindig is ügyeltek rá, hogy harmóniában maradjon a sportosság és az elegancia. Ezúttal azonban úgy tűnik, hogy a buchlói csapat is úgy érezte, hogy a 7-es a normál megoldásokkal lett igazán egyedi, és ennek megfelelően a B7 is sokkal inkább afelé húz, mint az M-es megjelenés felé.
Az Alpina több mint egy egyszerű tuningcég, hiszen alkotásai a BMW-vel szoros együttműködésben készülnek el, és minden téren a legjobb minőséget képviselik – már a fejlesztés során bekapcsolódnak, így szinte párhuzamosan mutatják be újdonságaikat a bajorokkal. Erre kiváló példa a vadonatúj B7 is, amely a 7-es sorozat alaposan frissített változatára épül, és már most, alig egy hónappal a bajor óriás bemutatója után le is leplezték a buchlóiak.
Ezúttal persze valamivel könnyebb dolguk volt, hiszen az alapok változatlanok maradtak, így a B7 esetében is inkább csak egy alapos ráncfelvarrásról beszélhetünk, de ahogyan megszokhattuk, az Alpina mérnökei ezúttal is a legtöbbet hozták ki a BMW modelljéből. Noha az Alpina sosem sajnálta a fáradtságot, hogy a saját stílusára formálja az adott típusokat – és ezalatt főleg a lökhárítók átszabását értjük –, legtöbbször azért inkább az M csomagos kivitelekre hajaztak autók, még ha mindig is ügyeltek rá, hogy harmóniában maradjon a sportosság és az elegancia. Ezúttal azonban úgy tűnik, hogy a buchlói csapat is úgy érezte, hogy a 7-es a normál megoldásokkal lett igazán egyedi, és ennek megfelelően a B7 is sokkal inkább afelé húz, mint az M-es megjelenés felé.
A frissített 7-es formái köszönnek vissza - galéria
A szokásos, Alpina felirattal ellátott alsó toldat persze nem maradhatott el elöl, ahogyan a négy, szépen integrált, kerek kipufogóval körbeölelt, visszafogott diffúzorbetét sem. A képet a szintén ismerős, sokküllős, akár 21 colos keréktárcsák és a jellegzetes kék szín teszik teljessé. Az utastérről sajnos egyelőre nem osztottak meg velünk képet a gyáriak, de biztosak lehetünk benne, hogy a mérnökök még tovább emelték a 7-es BMW amúgy is elképesztő minőségét – kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz a bajorok új digitális műszerfala az Alpina képére szabva. Olyan opciók járnak alapáron a B7-hez, mint a multifunckiós, Nappa bőrrel borított fotelek, a bőr műszerfal, a kerámia bevonatok vagy éppen az elektromos ajtóbehúzás – de természetesen minden egyéb extra is elérhető, ami a 7-eshez is. A biztonsági asszisztensek legnagyobb részéért sem kér felárat az Alpina.
A motortérben a BMW 4,4 literes, duplaturbós V8-asa ketyeg, de természetesen a buchlói mérnökök által átdolgozva. Mindez 609 lóerőt és 800 Nm-es csúcsnyomatékot eredményez, amivel a legerősebb BMW által kínált verziót is felülmúlja a B7 – az M760Li xDrive ugyanis még a 6,6 literes V12-esből is „csak” 585 lóerőt présel ki, igaz 850 Nm-rel karöltve. A frissített B7 így egyébként csak 1 lóerővel múlja felül az elődjét, ám a 0-100-as sprintet így is egy tizeddel gyorsabban teljesíti, ami 3,6 szekundumot jelent, míg a 310 km/h-s végsebesség 330 km/h-ra nőtt, ami szinte egészen elképesztő egy ilyen hatalmas luxusautó esetében.
Az M760Li-nél is többet nyújt - galéria
Az Alpina által még ügyesebbre és sportosabbra hangolt xDrive összkerékhajtás és a kiváló, ZF féle nyolcfokozatú automata váltó természetesen továbbra is adottak. A frissítés előtti verzió 48,7 milliós alapárából kiindulva nagyjából 50 millió körüli alapárral számolhatunk, ami ugyan ugyanúgy felszerelve is jó pár millióval meghaladhatja majd az 530 lovas 750i árát, az M760-nál így is jóval kedvezőbb lehet, ráadásul minden elérhető 7-esnél többet kínál teljesítményben, miközben egyediséget és elképesztően finom megoldásokat nyújt a vásárlóknak – mi biztosan elgondolkodnánk rajta.