Április 15-én érkezik a Mercedes-Benz első elektromos zászlóshajója, az EQS, a közelgő premierhez kapcsolódva pedig csak úgy záporoznak az adatok a már a debütálásakor is jórészt karbonsemlegesen készülő és üzemeltethető modellről. Ráadásul ez csak a kezdet.
Ugyan eddig sem kellett a sötétben tapogatózunk, ha az EQS-ről esett szó, hiszen számos információ mellett még az újdonság digitális műszerfalát is megszemlélhettünk, most azonban egy újabb csokor érdekesség futott be a típusról. Tudjuk például, hogy az EQS vadonatúj, kimondottan elektromos autók számára készült moduláris alapokon kel életre, amelyek a később érkező EQE (azaz a felső-középkategóriás villanyautó), illetve az EQS és az EQE SUV verzióinak adnak életet.
Az EQS moduláris alapjain születik majd egy egész felsőkategóriás család
Az EQS április 15-én esedékes digitális premierjét szorosan követi a sorozatgyártás, így augusztustól már a kereskedések is elkezdik megkapni az első példányokat az újszerű zászlóshajóból. Ennek megkönnyítése okán már üzemel a németországi Hedelfingenben felépült akkumulátor-gyár, ahol most részben, 2022-től pedig teljesen karbonsemlegesen készítik az energiatárolókat – a szokásosnál kevesebb, kb. 10 százalékos kobaltfelhasználással.
A gyártás a kezdetektől karbonsemleges lesz
A töltési hálózat is szépen gyarapodik: Európában már 200.000 töltőt vehetünk igénybe a Mercedes-Benz saját szolgáltatásán keresztül, egyszerű fizetéssel, átlátható árakkal és havi számlázással. Ezt könnyíti meg az EQS Plug & Charge funkciója, ahol az azonosítás a gépjármű kábelén keresztül magától történik, így csupán csatlakoztatnunk kell az autót a kompatibilis nyilvános töltőhöz és már működésbe is lép a folyamat. Az üzemeltetés pedig teljesen zölden történhet, ugyanis a felhasznált energiát utólag zöld energiából pótolja a márka, tovább csökkentve az elektromos autók lábnyomát.
A Mercedes-Benz tényleg igyekszik eleget tenni az elektromos autózástól elvárt környezetkímélő törekvéseknek
Márpedig ez a láb az EQS esetében meglehetősen nagy lesz; pontosabban nagyot lép. Ezt szemlélteti a maximálisan elérhető akár 108 kWh-s akkumulátor, amely a WLTP szerint 700 kilométeres hatótávval ruházza majd fel a típust – ennek elérésében a kategória legjobb légellenállási együtthatója is segíti majd a modellt. Ez azt jelenti, hogy még télen is megtehetünk majd 350 kilométert egyetlen feltöltésből akár szabályos autópályatempóban haladva, ami már komoly fegyvertény, igaz, ehhez azért meglehetősen sok energiát használ majd fel a modell, amelynek visszatöltése hosszadalmas lesz. Persze jó pénzért az IONITY töltőkön meglehet 1 órán belül így is a 0-80 százalékos töltés, de az elterjedtebb 50 kW-os egyenáramú töltőkön ez már kétórás művelet, váltóáramú, azaz AC töltőn pedig nem árt 10 órával számolni, ha teljes töltést szeretnénk – otthoni körülmények között is ez lesz a legtempósabb elérhető sebesség, míg hagyományos konnektorról akár másfél napig is tölthetünk egy ekkora akkupakkot, mire tele lesz.