Számos különbség van a hagyományos és az elektromos meghajtású autók viselkedése között. Mind a belsőégésű, mind pedig a villanymotor által hajtott járműveket különböző kategóriákba sorolhatjuk a beépített alkatrészek minősége, illetve és a működésüket szabályozó szoftverek finomsága alapján. Néha azonban szinte egy az egyben hasonlíthatjuk össze két elv segítségével elérhető színvonalakat. Itt van például a Mercedes-Benz esete: a legújabb videójuk szerint a hamarosan érkező EQS még az (előző) S-osztály produktumára is jócskán rálicitál.

Az EQS természetesen a villanyos Mercedesek csúcsa lesz, vagyis pontosan az ’S-Klasse’ házon belüli, alternatív hajtású modelljére számíthatunk. Az elektromos modellek számára fejlesztett EVA (Electric Vehicle Architecture) platformot használó típus többek között a Torque Shiftnek nevezett technológiát is megkapja.

Az elnevezés a nyomatékvektorozásra utal: a számítógép számos bemeneti paraméter alapján eltérő nagyságú teljesítményt vezérel ki a meghajtott kerekekhez. Az elektromos hajtás általánosságban finomabban vezérelhető a belsőégésű motorokkal összehasonlítva, és erre az alábbi film is jó példa.

A demonstrációt egyrészt az EQS-be épített eDrive rendszer főmérnöke, Eva Greiner, másrészt pedig Felix Smith végzi. Az S-osztály Coupé próbája után az EQS-t is a Daimler privát tesztpályáján hajtotta meg a dán műsorvezető. A különbség szembetűnő: az elektromos modell igazán meggyőző teljesítménnyel utasítja maga mögé a benzines testvérét.

Első látásra túl nagy árnak érezhetjük az EQS helyzetbe hozását, hiszen pont egy másik Mercedes kárára helyezték rivaldafénybe. Csakhogy már nem létezik kupé karosszériás S-osztály – így valójában egy már nem kapható modellt gyűrt le a villanyautó.

Még az idén bemutathatják a legújabb elektromos csodaautót

A németek egy másik funkciót is bemutattak. Az Eco-Assist egy előrelátó segédlet, ami a gazdaságosság mellett a kényelmet is fokozza. Az Eco-Assist egyébként még az EQC-ben debütált – közreműködésétől egyébként az elektromos autóknál mindig kardinális hatótáv gyakorlati növekedésére is számíthatunk.

Az EQS pontos bevezetési dátuma jelenleg még nem ismert. Mindenképpen idén számíthatunk a nagy bejelentésre, addig pedig jó eséllyel belefutunk még néhány kedvcsinálóba. Talán a következő videó vízszintes tájolású lesz; bár ez a függőleges kameraállásban rögzített klip szimbolikus üzenettel is bír: elsősorban a telefonon tartalmat fogyasztó, elektromos autókra is érezhetően nyitottabb rétegnek szánhatták.