Az új Ford Kuga Hybrid a kék oválos márka elektromos offenzívájának legújabb tagja. Valenciában már gyártják a hagyományos (vagyis nem konnektoros, de nem is ’csupán’ lágy) hibrid SUV-t., így hamarosan Magyarországra is megérkeznek az első példányok.

A 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor mellett egy 1,1 kWh kapacitású, 60 cellából álló, folyadékhűtésű akkumulátorcsomag és persze a villanymotor alkotta egység erejét új generációs teljesítménymegosztó váltómű továbbítja a kerekek felé. A hibrid Kuga egyébként az első olyan Kuga-változat, amihez összkerékhajtás is elérhető.

Egészen sokféle hajtáslánccal készül már Kuga

Akár két-, akár négykerékhajtású az FHEV, rendre 190 lóerős rendszerteljesítményt hívhat le a sofőr. Ennek köszönhetően 9,1 másodpercre adódik a 0-100-as gyorsulás ideje. Az elsőkerekes változat még hibrid hajtás esetén is figyelemreméltó 1600 kg-os vontatási képességgel rendelkezik. WLTP szerint 5,4 literes fogyasztásra képes a rövidebb szakaszokon kizárólag elektromos erőből történő haladásra is képes SUV. A csomagtartó akár 1481 literes is lehet, vagyis meglehetősen kompakt lett az akku csomag.

Az autóba kerülő lítiumion-technológiás akkumulátorokat nem mellesleg szintén a spanyol üzemben készítik, hiszen időközben átadták a 24 millió eurós beruházás eredményeképp létrehozott üzemegységet. Akkumulátorra ugyanis nem csak a hibrid Kugának van szüksége, hanem például a Kuga Plug-In Hybridnek is. Rajtuk kívül az EcoBlue Hybrid 48 voltos enyhe hibrid változata is a kínálat része, illetve még elérhetők a hagyományos benzin- és dízelmotoros kivitelek egyaránt.

Sem kívülről, sem a beltérben nem feltűnő a hibrid mivolta

Számos funkció elérhető (alapáron vagy felár ellenében) az újdonsághoz. Hogy csak a legérdekesebbeket megemlítsük: a radaros tempomat megállásra és újraindulásra is képes, a Sávközép funkció pihentető országúti vezetést kínál, az ellenkormányzásra is képes holttér asszisztens pedig szintén javítja a biztonságot. Hamarosan az árakról is beszámolunk majd.