A vezetés szerelmeseiként az elektromos hajtásláncok térnyerése kapcsán mindig azzal próbáljuk nyugtatni magunkat, hogy ez a jövő, és egyébként is, milyen erősek ezek az autók. Mélyen belül persze minden nap elmorzsolunk néhány könnycseppet, olykor pedig legszívesebben zokogásban törnénk ki. Például akkor, amikor kiderült, hogy az idén bemutatkozó M2 lesz az utolsó M-es BMW, amely tisztán belső égésű erőforrást kap.
Minderről maga Frank van Meel, a BMW M részlegének vezetője beszélt nemrég. Mielőtt bárki szélütést kapna, nem arról van szó, hogy rögtön elektromos M modellek fogják elönteni a bajorok kínálatát, és még csak nem is arról, hogy minden sportváltozat konnektoros hibrid lesz. Az alapot ugyanis a 48 V-os elektromos rendszerrel szerelt hajtásláncok jelenthetik majd, amelyek a BMW kínálatában is teljesen megszokottak már, és sokan szinte tudomást sem vesznek róluk – végülis a felhasználók szempontjából nem is igazán jelentenek változást, hiszen nem tudják önállóan hajtani az autót.
Még idén bemutatkozik a vadonatúj M2
Persze előbb vagy utóbb érkeznek majd a konnektoros hibrid változatok is, amelyek első képviselője szintén idén mutatkozik majd be az XM képében – később pedig jó eséllyel az M5 is ilyen hajtásláncot kaphat majd. A siránkozás helyett azonban próbáljunk az M2-re koncentrálni, ami soros hathengeres motorral és hátsókerékhajtással érkezik majd – remélhetőleg a manuális váltó lehetőségével. Afelől azért nincs kétségünk, hogy az elektromotorral szerelt változatok is villámgyorsak lesznek majd, de azért mégis úgy érezhetjük, hogy valamit elveszítettünk.