A Nissan Juke első generációja hatalmas siker volt, és bár a második generáció már valamivel kevésbé megosztó – már csak azért is, mert az első okán megszoktuk a meglepő formákat –, továbbra is igen mutatós formákkal rendelkezik. Természetesen a japánok is haladnak a korral, így most be is mutatkozott a Juke első normál hibrid változata, amely a Renault Clio E-Techből érkezett a kis crossover lemezei alá.
Ami a külcsínt illeti, csupán néhány kisebb, de így is árulkodó részletből jöhetünk rá, hogy a hibriddel van dolgunk, hiszen a részben beburkolt hűtőmaszk azért viszonylag szembetűnő módosítás, még ha az első lökhárító kisebb változtatásait és a hátsó légterelő némiképp átrajzolt formái nem is feltűnők – új keréktárcsákat is kapott a friss kivitel. Az utastérben még ennyi eltérés sincs: a műszeregység kapott egy új mutatót, illetve láthatjuk az energiaáramlást a kis kijelzőn, valamint bekerült egy e-Pedal és egy EV üzemmód-kapcsoló. A csomagtér 68 literrel lett kisebb, így 354 literes.
Nem nagy változás, de azért könnyen észrevehető - galéria
Ennél azonban sokkal izgalmasabb a hajtáslánc, amely egy szívó 1,6 literes benzinmotorral, két elektromotorral és két kuplung nélküli váltóval operálva hoz létre egy igen sajátos hibrid rendszert. Ezzel a rendszer képes akár soros hibridként működni (benzinmotor áramot termel, a villanymotor hajt), adódhat párhuzamos hibrid hajtás (benzin- és a villanymotor egyszerre hajt), és persze vegyes módozat is (benzinmotor és villanymotor is hajt, ám közben a másodlagos villanymotorral áram termelődik). A már említett módon emellett két váltónk van, a benzinmotor oldalán négyfokozatú, az elsődleges hajtó villanymotor felől pedig kétfokozatú.
A kapcsolások között nem szükséges kuplungolni, tengelykapcsolót nem is tartalmaz a megoldás, egyszerűen 20 1/min pontossággal szinkronizálja a vezérlő a váltások alkalmával a tengelyeket, a kapcsolást pedig a motorkerékpárokból ismert körmös kapcsolóval oldották meg. A való életben ez úgy néz ki, hogy az autó a nagyobbik villanymotorral indul, majd aztán a kisebbik felpörgeti (persze szinkronizálva a fordulatokat) a benzinest, ekkor vált a körmös kapcsoló és segít be a benzines a hajtásba. Hajtanak együtt, majd ha már nem hatékony a benzines, a villanyhajtás egy pillanatra magára marad, amíg a benzines felőli váltó következő fokozatba vált, majd ismét szinkronizálás és kapcsolás… majd így tovább.
Immár a Juke is elérhető hibrid hajtáslánccal - galéria
Az ugyanezt a rendszert tartalmazó hibrid Clio esetében a vezetési érzet leginkább az elektromos autókhoz hasonlít. A Nissan ugyan pontos adatokat nem árult el a teljesítményről, de jó eséllyel ugyanúgy 140 lóerő és 360 Nm körül lesznek a számok, mint a Renaultnál. A japánok szerint városi körülmények között akár 80 százalékban is képes kizárólag elektromos üzemben haladni, és akár 55 km/h-ig tud a benzines segítsége nélkül gyorsítani a rendszer. Az 1,2 kWh-s akkumulátor persze túl nagy tisztán elektromos hatótávot nem tesz lehetővé, de a hatékony energiavisszanyerő rendszer gyorsan képes utántölteni a kis egységet – papíron a vegyes fogyasztás 5,2 liter/100 km.
A hibrid Nissan Juke árát egyelőre nem ismerjük, de ne legyenek kétségeink afelől, hogy jóval borsosabb lesz az újdonság ára, mint a normál turbós benzines esetében – bár a mai viszonyok között már nehéz meglepni minket.

