Novemberben lesz egy éve, hogy a BMW mindenkit sokkolt az XM koncepcióval, és azóta már sok fontos részletre derült fény a sorozatgyártású modellel kapcsolatban – például, hogy az alapverzió „csak” 650 lóerős lesz, de érkezik majd a 750 lovas csúcsváltozat is a konnektoros hibrid modellből. Az észbontó számok mellett az talán még jobban érdekli a márka rajongóit, hogy vajon mennyit változnak majd a tanulmány vonalai sorozatgyártásra. Most erre is fény derült, ugyanis kiszivárogtak az XM formatervezési mintái.

Azon próbáljunk meg túllendülni, hogy az ikonikus M1 és sok-sok év várakozás után a BMW M részlege nem egy sportautót, hanem egy hatalmas SUV modellt dob piacra, mint önálló típus, és nézzük meg, hogy mire is számíthatunk sorozatgyártásban. A koncepció minden szempontból túlzó volt, és bár ritka az ilyen eset, de talán most mindenki örül annak, hogy a szériaváltozat vonalai finomodtak egy kicsit.

A koncepciót általában inkább elrontják sorozatgyártásra, de ezúttal talán az ellenkezője történt - galéria

Mindez a hasonló formájú, de azért kisebb vesék, a kisebb, és ezzel együtt arányosabb fényszórók, valamint a hátsó jóval kifinomultabb megoldásaiban – beleértve a szélvédők kisebb sarokelemeit, valamint a kevésbé drabális hátsó fényszórókat – nyilvánul meg. Maradt persze így is megosztó megoldás, mint a hátsó kipufogók kialakítása, a vastag övvonal vagy éppen a hatalmas C-oszlop. Az már ezeken a képeken is látszik, hogy hatalmas autóról beszélünk.

Ugyan a formák már jól láthatók ezeken a képeken is, azért a fényezés és az élő környezet még sokat változtathat az összképen. Mindenesetre mi nem mondanánk ítéletet az autó felett, de annyi bizonyos, hogy kellőképpen megosztó lesz az XM, ami még idén bemutatkozik majd.