Európában egész népszerűek a kisautós alapokra épülő crossoverek. A mai napon bemutatott Hyundai Bayon pont ebbe a (B-SUV-nek is hívott) szegmensbe érkezik. A francia baszk régió fővárosa Bayonne, amiből már-már szokásos ázsiai logikával vezethető le a típus neve. A Hyundai ezzel a jelöléssel a nyaralóövezetekről elnevezett típusok sorát gyarapítja.

Bátor vonalait természetesen az 'érzéki sportosság' formanyelv jegyében rajzolták, a crossoveres stíluselemeket nem csak nyomokban tartalmazó karosszérián több helyen is felbukkan a nyílhegy forma. Elöl a széles hűtőmaszk, illetve a három részre osztott lámpatestek alapozzák meg a jármű hangulatát, az oldalnézetet pedig ék alakú megjelenésűvé varázsolja a vállkialakítás.

Egészen merészek az újgenerációs Hyundai-ok; a Bayon sem kivétel

Az első lámpatesteken kívül máshol is megtalálható a nyílhegy-motívum: a hátsó zárófények, de még a C-oszlop is ezt az alakot kapta meg. A szélességet elöl-hátul fokozzák az olyan optikai megoldások, mint a jármű szélére helyezett hátsó lámpák, vagy éppen a két lámpatestet összekötő fényhíd.

Technikai fronton első körben a LED-es technikájú fényforrásokat, a legalább 15, legfeljebb 17 colos keréktárcsákat, valamint a 15 tagból álló asszisztens-rendszert érdemes megemlíteni. A SmartSence funkciók három-, illetve négybetűs rövidítéseit inkább fel sem soroljuk; az érdekesebb funkciók közé tartozik a navigáció alapú sebességszabályozó, a hátsó ülések foglaltsága esetén működésbe lépő berendezés, vagy éppen az előttünk haladó elindulására figyelmeztető jelzés.

Optikailag szélesített, crossoveres elemekkel feldobott karosszéria a visszatérő nyílhegy-motívumokkal

Hajtásláncok tekintetében a méretcsökkentett enyhe hibrid motorokat, illetve az intelligens manuális sebességváltót érdemes előre venni. A T-GDI turbómotor 48 voltos segédletet kaphat, az iMT pedig a már ismert módon veszi ki részét a spórolásból. A szelepek nyitásának és záródásának időpontját a CVVD technológiának köszönhetően fokozatmentesen szabályozza a számítógép.

Az ezres benzines 120 lóerős kivitelben csakis enyhe hibridként érhető el, a 100 lovas változathoz viszont külön kell megrendelni a 48 V-os rendszert. A villanyrásegítésű motorok privilégiuma a hatsebességes iMT (intelligens) váltó (ami valójában egy újszerű tengelykapcsoló megoldást jelent); a sima T-GDI-k a hagyományos (szintén hatfokozatú) kézi váltót kapják. Mindkét teljesítményszinten elérhető a hétsebességes duplakuplungos egység.

Szélesvásznú központi kijelző, LED-es hangulatvilágítás és várhatóan tágas beltér jellemzi az autót

Gyakori rövid távú használatra érdemes lehet megfontolni a turbó nélküli 1,2 literes MPi benzinest. A 84 lovas alapmotorhoz ugyan csak ötsebességes váltó jár, de valószínűleg nem csupán az i10, hanem a Bayon testében is megállja majd a helyét.

A kompakt külső méretek meglehetősen tágas belsőt rejtenek. 411 literesnek mondott csomagtartóját egy (figyelem, ismételten) intelligens takaróval lehet befedni, míg a Hyundai ígérete szerint négy személy kényelmesen helyezkedhet el az utastérben. A Bayon hosszúsága 4180, szélessége 1775, magassága pedig 1490 (17 hüvelykes felniken 1500) mm, a tengelytáv 2580 mm. A hasmagasság a nagyobbik kerék esetében 183 mm. A gyártó közölte a lábterek méretét is: elöl 1072, hátul pedig 882 mm-ig húzható ki a mérőszalag.

Dízelmotor nincs, de remélhetőleg hosszú távokra is alkalmasak az ülések

A műszerfal egy 10,25 colos digitális egység, a központi kijelző 8 vagy szintén 10,25 colos lehet. Akár vezeték nélküli telefontükrözés, Bose audiorendszer és vezeték nélküli töltési lehetőség is kerülhet az autóba, ahol egyébként összesen 3 USB csatlakozó várja a kábeleket és a készülékeket.

A Bayon természetesen a dél-koreaiak legfrissebb verziójú Bluelink rendszerét kapja meg. A jelszó az online kapcsolódás: online útvonaltervezés, felhasználói profilok kezelése, naptár integráció, a jármű tartózkodási helyének megállapítása; távnyitás és -zárás, üzemanyagszint ellenőrzése – ezekre mind képes az alkalmazás.

Hátul is használható méretű helykínálatra számítunk, a csomagtartó hivatalos mérete pedig 411 liter

A beltéri LED-es hangulatvilágítás a három színvilág egyikének otthonosságát fokozza: az alapból fekete üléskárpitokat sötét- és világosszürke kombinációjú, illetve sötétszürke alapon szafari-zöldöltésekkel és betétekkel megbolondított huzatokra cserélhetjük.

A Bayont is beszámítva összesen hét új modellt vezetett be a Hyundai mindössze 12 hónap alatt. A kisméretű crossover kilenc metál-, illetve gyöngyház fényezéssel, opcionálisan pedig fekete tetővel választható. Fogyasztási adatokkal, vagy a mindig nagyon fontos árlistával egy következő körben tudunk szolgálni.