Amit az Infiniti tett a kormányzással, azt most meglépi a Kia a kuplunggal: mechanikus kapcsolat nélküli, kizárólag elektromos úton működő szerkezetet hoztak létre. A hozzá kapcsolódó hatfokozatú kézi váltó elsősorban hatékonyabb működést ígér.
A Kia Motors ma még több részletet hozott nyilvánosságra a kifejezetten 48 V-os enyhe hibrid rendszerrel támogatott hajtásláncokhoz kifejlesztett intelligens kézi váltójáról, az iMT-ről. A hagyományos mechanikus, vagy hidraulikus-mechanikus tengelykapcsoló működtetés helyét az iMT-ben teljesen elektromos rendszer veszi át, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban a 48 V-os hajtásláncok igényeihez igazítható. Például már kigurulás közben beavatkozás nélkül leállhat a motor, amely aztán gyorsan és hangtalanul indul újra. Valós forgalmi körülmények között a gyártó elmondása szerint ez akár 3 százalékkal takarékosabb működést eredményezhet.
De hogy kell ezt elképzelni a valóságban? A vezető sebességben hagyja a váltót, miközben leveszi a lábát a gázpedálról, hogy lassítson (például egy kereszteződés előtt). A váltó a vezető által használt fokozatban marad, az autó lassul (motorfék), miközben az iMT számítógépe leállítja a motort és kiemeli a tengelykapcsolót. Az autó, álló motorral és nyitott kuplunggal lassul tovább (persze motorfék nélkül).
Ha a vezető ilyenkor a gázra lép, mert gyorsítani szeretne, vagy kinyomja a kuplungpedált, hogy visszakapcsoljon, a 48V-os villanymotor-generátor azonnal újraindítja a belsőégésű gépet, majd a rendszer villámgyorsan összehangolja a váltó és a motor fordulatszámát, és már folytatódhat is tovább a közlekedés.
Bár az iMT-ben nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a kuplungpedál és a tengelykapcsoló között, használatában nincs semmi különleges: pont úgy kell kezelni, mint a hagyományos kézi váltókat. A kuplungpedál működése is a megszokott, bár mechanikus kapcsolat híján az elektromechanikus működtetéssel sokkal egyszerűbb lehet például az elindulás. Persze ugyanilyen könnyű elrontani is ezt érzéketlen, fogáspont nélküli kuplunggal, de reméljük, hogy nem így lesz, hiszen a Kia fejlesztőinek is az volt a célja, hogy megőrizzék a kézi váltás örömét. Azért jeleznénk, hogy innen már csak egy kis lépés a kuplung automatikus működtetésének lehetősége pl. a felsőbb fokozatokban, ami érdekes végeredményt hozna.
Az iMT váltó a Ceed megújult 1,6 literes dízelmotorjával startol, majd az ősszel érkező friss Rióban már a háromhengeres benzines turbómotorhoz is betársul. Később pedig a többi 48 V-os hibrid hajtáslánchoz is lesz.