A Lamborghini nemrég frissítette a Huracánt, amely EVO utónévvel kapta meg a korábbi Performante csúcsváltozat teljesítményét. Nem meglepő módon nem kellett sokáig várni a nyitott tetejű verzió bemutatkozására sem, amely – ahogyan eddig – Spyder utónévvel, és a kupé teljesítményével nyújt egy hajszállal gyengébb menetteljesítményeket, de annál nagyobb élményeket.

Az egyik legfontosabb változás természetesen a Spyder esetében is a ‘motorháztető’ alatt keresendő: a legjobb hír továbbra is az, hogy megmaradt az imádni való, egekig forgó és ördögien üvöltő 5,2 literes V10-es szívó erőforrás, a ménes pedig tovább gyarapodott: a korábbi, versenypályára optimalizált Huracán Performante csúcsverzió motorját örökölte a Huracán EVO Spyder is.

Sokkal vadabb lett - galéria

Ez 30 lóerős ménesgyarapodást jelent, ami szívómotor szinten nagyon komoly növekményt jelent. Az autóban dolgozó 5,2 literes erőforrás így (továbbra is) a Lamborghini valaha készített legerősebb V10-es utcai szívómotorja, amely 640 lóerő leadására képes 8000-es fordulaton, amihez 6500-nál 600 Nm-es csúcsnyomaték párosul.

A motor újragondolt szívó és kipufogó traktusa még élesebb reakciókat ígér, miközben a magasabbra elhelyezett kipufogó hamisítatlan motorsportos dallamokról gondoskodik. A szívó kialakítás ellenére valójában a motor nyomatékának 70 százaléka (420 Nm) már 1000-es fordulattól, vagyis nagyjából alapjárattól elérhető.

Zárt tetővel is igazán jól néz ki - galéria

Mindezt hétfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja az összkerékhajtás irányába, amivel kapcsolatban újdonságot jelent az aktív nyomatékvektoros erőátvitel mind a négy keréknél. Mindezek mellett legalább ennyire fontos a négykerék-kormányzás megjelenése, ami fokozott agilitást eredményez, az adaptív futóművet pedig szintén áthangolták a gyáriak. Összességében a Huracán jobban vezethető, mint valaha.

A fenti specifikációk ismeretében elismerést érdemel, hogy a bikások űrtechnikát képviselő rakétája szárazon kabrióként is mindössze 1542 kilót (a kupéhoz képest +120 kg) nyom a mérlegen, ami a 640 lóerővel együtt fantasztikus menetteljesítményeket szavatol. Persze a plusz 120 kilogramm a kupéhoz képest érezhető, de a 0-100 km/h-s sprintet így is mindössze 3,1 másodperc alatt, a 0-200 km/h-s ‘feladatot’ pedig kereken 9 másodperc alatt képes abszolválni a Huracán EVO Spyder. A fizika törvényei csak 325 km/h-nál képesek megállítani a kabrióként is kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal büszkélkedő bikát, a fékteljesítmény pedig hasonlóan meggyőző: 100 km/h-ról például 32,2 méteren belül képes állóra fékezni az autó, ami szintén lenyűgöző érték.

Jóval modernebb lett belül - galéria

Persze a frissítés szele friss megjelenést is hozott: a tervezők (szokás szerint) átdolgozták az első és a hátsó lökhárítót, de újak a kipufogók, a 20 colos keréktárcsák és az oldalsó légbeömlők is. Az első lökhárító kapott egy beépített szárnyat, ami az aerodinamikát hivatott javítani, csökkentve a leszorító erőt.

Az utastérben a legnagyobb újdonságot egy 8,4 colos, álló tájolású érintőképernyő jelenti a középkonzolon, amiről a szerencsés vezető és az utas szinte bármit képes állítani a menetdinamikai rendszerektől kezdve a kényelmi funkciókon keresztül a multimédiáig. A rendszer képes tükrözni az okostelefonok kijelzőjét az Apple CarPlay és az Android Auto funkció révén.

Genfben élőben is szembenézünk majd vele - galéria

Amennyiben komolyan érdekel valakit az autó, érdemes érdeklődni ezzel kapcsolatban a Bentley Budapest szalonban (a 11. kerületben, a Szerémi úton lévő Porsche Centrum Budapest közvetlen szomszédságában), ahol a Bentley-k mellett a Lamborghini modelljeinek összeállítása és megrendelése is lehetséges. Genfben egyébként személyesen is szembenézhetünk majd az olaszok újdonságával.