Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lamborghini éppen egy évvel ezelőtt mutatta be a Huracán eddigi legvadabb verzióját, ami a Performante utónévre hallgat. Az egy ideig még a Nürburgring rekordját is tartó négykerekűnek ezúttal bemutatkozott a nyitott tetejű, azaz Spyder kivitele is, hiszen hiába termett versenypályára a négykerekű, az ügyfelek nehezen vennék tudomásul, ha a nagyvárosok utcáin cirkálva nem élvezhetnék a napsütést és az irigy tekinteteket.

Szabad a betekintés - galériaA Spyder természetesen csak kabrió felépítését tekintve tér el a normál Performantétól, így ugyanazokkal az agresszívabb és hatásosabb aerodinamikai elemekkel találkozhatunk, mint korábban: nagyobb légbeömlők, méretes hátsó szárny és így tovább. Míg a kupé 40, addig a Spyder csak 35 kilogrammal lett könnyebb átlagos testvérénél, ami 1507 kilogrammos üres tömeget jelent – ezzel pedig 125 kilóval nyom többet, mint a kupé. Ez 2,35 kg/LE-s tömeg/teljesítmény arányt jelent, míg a tengelyek között 43:57 arányban oszlik meg a súly.

Mindez természetesen a menetteljesítmények romlásával is együtt jár, így „csupán” 3,1 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra a Performante Spyder, 200-ig pedig 9,3 szekundum alatt juthatunk el. Ezek egyébként kettő illetve négy tizeddel rosszabbak, mint a kupé változat esetében, de azt gondolom, hogy a „kabrióság” kedvéért ennyit sokan beáldoznak majd – ahogyan azért sem fog senki a kardjába dőlni, mert 100-ról 0-ra fél méterrel hosszabb a fékút (31,5 m). A végsebesség egyébként 325 km/h.

Már-már versenyautós környezet - galériaAz autóban dolgozó 5,2 literes erőforrás egyébként továbbra is a Lamborghini valaha készített legerősebb V10-es szívómotorja, amely 640 lóerő leadására képes 8000-es fordulaton, amelyet 6500-nál 600 Nm-es csúcsnyomaték kísér. A motor újragondolt szívó és kipufogó traktusa még élesebb reakciókat ígér, miközben a magasabbra elhelyezett kipufogó hamisítatlan motorsportos dallamokról gondoskodik. A szívó kialakítás ellenére valójában a motor nyomatékának 70 százaléka (420 Nm) már 1000-es fordulattól, vagyis nagyjából alapjárattól elérhető. Mindezt hétfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja az összkerékhajtás irányába, amelyet akár le is tagadhatna a modell, legalábbis, ha a száraz tömeget nézzük.

A 31,5 méteres féktávból a speciálisan a típushoz fejlesztett Pirelli félslick abroncsok is kiveszik a részüket, melyeket 20 colos kovácsolt alumínium felnikre húztak a fejlesztők, melyek mögött karbon-kerámia fékrendszer dolgozik. A kompromisszumok nélküli pályahasználat jegyében hangolták a típus futóművét is, amely jóval feszesebb és merevebb kialakítást kapott. Újdonság a márka opcionálisan kérhető állítható áttételű kormányrendszere, amely a leggyorsabb Corsa üzemmódban fixen a legnagyobb áttétellel dolgozik, így megőrzi kiszámíthatóságát, miközben minimális kormánymozdulatokkal irányíthatóvá teszi az autót. Ugyanakkor az üzemmód-választót visszabillentve közúton sem kell mérgelődnünk a túl közvetlen kormányzás miatt.

Az autó viselkedését a gyáriak szerint egyáltalán nem befolyásolja, hogy nyitott, vagy zárt tetővel közlekedünk, és a Huracán Performante Spyder kabriónak sem utolsó. A vászontető 17 másodperc alatt nyílik és akár 50 km/h-s sebességig képes végrehajtani a műveletet. Természetesen szélterelő is jár az autóhoz, noha az utaskabin egyébként is igencsak zárt, így valószínűleg egyébként sem lenne túl nagy gond a turbulenciákkal – de a Lamborghini azért külön odafigyelt erre is. A Spyder valószínűleg jó pár millióval drágább lesz, mint csukott testvére, de valószínűleg nem ez fog majd dönteni a vásárlóknál.